Får ikke til Caboo!

Ny bærer som lurer på hva du skal velge, eller trenger hjelp til bæretøy du allerede har? Dreven bærer som ønsker å prøve noe nytt? Dette er forumet for bærehjelp :)
Svar
Brukeravatar
sanca
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Sted: oppi Ælva
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Får ikke til Caboo!

Legg inn av sanca » tirsdag 9. juni 2015 kl. 11.49

Jeg føler meg skikkelig dum, for caboo får jeg ikke til! Og det som liksom skulle være så enkelt, jeg får ikke til å stramme ordentlig, og krysset bak krabber bare opp mellom skulderbladene og føles sånn babybjørn-aktig Sikkert greit for mange å slippe knyting med mange meter tøy, men jeg synes ungen sitter så mye bedre i et elastisk sjal, og mye enklere å få det stramt der jeg vil ha det stramt. Vurderer sterkt et bytte ut cabooen med elastisk. Men trenger muligens ikke. For han sitter så fint i ringslynge, og det er jo ikke tungt å bære så liten baby i det fram til jeg tør å knyte ham på ryggen.

Andre som slet litt med Caboo i starten, og allikevel fikk det til etter litt prøving?
Storesøster født april 05 <3 Lillesøster født mars 08 <3
Lillebror født mai 15 <3

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Kontakt:

Re: Får ikke til Caboo!

Legg inn av sjalig » tirsdag 9. juni 2015 kl. 11.57

Den er jo ikke lik et sjal, du mster støtte i korsrynnen og det kreves litt øving å holde krysset bak nede i ryggen.

Dra krysset i ryggen helt ned i ryggen tilsvadende der du vil ha rompa til ungen foran, dra så rett frem de skråendene som kommer fra kryssetog går til ringene , stram til, dra krysset foran dit du vil ha det , får du platt til begge bnevene knytta utenpå hverandre i krysset har du stor nok plass til å sette babyen i Caboo.
Legg baby på motsatt skulder av det innerste sjalstykket , og skli han inn i det, før den hånda (der det innerste sjalstykket går) inn under sjalet og opp mot barnets rompe på motsatt skulder og før baby og babyens fot inn i sjalet , d ahar du en hånd på babyen (inni) sjalet ohg den andre kna dra sjalenden over. Så tar du andre sjalenden over . Spre krysset fra kne til kne . Siger babyen litt ned, hold utenpå med den ene hånden og ta tak i sjalenden som kommer far ringene og stram til og gjent a på motsattt side.
Har du litt tung baby anbefales det å bruke det ekstra støttebeltet, da holder du babyen mer på plass og sjalet siger mindre.
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

Brukeravatar
Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Vriompus » tirsdag 9. juni 2015 kl. 11.58

Ja, fikk til ettet endel knoting, men likte den best når babyen var ikke heeeelt nyfødt. Ha krysset langt ned og brett sjalet over skuldrene.

Brukeravatar
enel
Fast inventar
Tidligere kjent som: Sistemann

Legg inn av enel » tirsdag 9. juni 2015 kl. 13.08

Takk for tips med det støttebeltet. Poden her nærmer seg 7 kg, og det siger noe nå.
2004-2005-2008-2015 :gruppeklem:

Brukeravatar
Smurfenurket
Fast inventar

Legg inn av Smurfenurket » tirsdag 9. juni 2015 kl. 13.48

Jeg er akkurat like dum, tydeligvis! Jeg skjøbmnner jo at det tydeligvis er veldig enkelt, men jeg får det ikke til. Mye enklere med et elastisk sjal...

Men fikk meg en aha-opplevelse på forrige bæretreff da noen andre hadde ned seg sin caboo. Jeg tror nemlig at min kanskje ikke er tredd helt riktig, så jeg skal forsøke å tre i ringene på nytt for å se om det kan hjelpe.
Mamma til Vesla (oktober 2010), Mellombror (juli 2012) og Minstemann (april 2015)

"Når du har gått akkurat så langt at du ikke orker å gå et skritt til, da har du gått akkurat halvveis av hva du klarer."
Grønlandsk ordtak

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Kontakt:

Legg inn av sjalig » tirsdag 9. juni 2015 kl. 14.25

Det er akurat som på et vevd sjal , du må dra ut i krysset foran, og ha det stramt bak og frem til ringene. ltså strekk i stoffet foran i krysset før du seter i ungen, ellers drar ringene eg bak og opp.
Jeg liker den ikke for har jeg den bra bak og krysset i ryggen riktig får jeg ringene enten i hoftebeinet eller i ribbeina, jeg viist akkurat 1-2cm for kort i ryggen og ikke polstra nok , altså den passer ikke min kropp.

Personlig synes jeg at 8 kg er grensen for hva som er behagelig med caboo.
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

Svar

Gå tilbake til «Jeg trenger bærehjelp [Grønn]»