Bæringen går ikke helt på skinner

Ny bærer som lurer på hva du skal velge, eller trenger hjelp til bæretøy du allerede har? Dreven bærer som ønsker å prøve noe nytt? Dette er forumet for bærehjelp :)
Svar
Brukeravatar
sanca
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Sted: oppi Ælva
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Bæringen går ikke helt på skinner

Legg inn av sanca » fredag 26. juni 2015 kl. 1.16

Jeg hadde sett så fram til å bære lillebror, men får det ikke helt til å bli både kos og uunnværlig ennå. Han liker veldig godt å bli båret, men "dessverre" liker han seg også godt i vogna, så da blir det til at jeg velger den, i allefall til turer. Har rett og slett ikke riktig bæretøy akkurat til nyfødt. Jeg har caboo, flere ringslynger, meitai og Manduca.

Cabooen og jeg blir ikke bestevenner, som jeg har skrevet egen tråd om. Men får den litt bedre til nå enn da jeg klagde min nød sist. Men jeg har nok for kort overkropp til den, ringene gnager i ribbeina, i hvertfall hvis jeg prøver å sette meg ned.

Manducaen er jeg fryktelig glad i, men den er mest behagelig til rygg synes jeg, og det tør jeg ikke ennå med lille på 6 uker. Dessuten blir panelet altfor bredt for ham, han blir jo sittende med beina rett ut (bruker nyfødtinnlegget). Er det ille for beina/hoftene hans å sitte slik, burde jeg heller samle føttene hans innenfor panelet?

Meitaien har jeg ikke prøvd ennå. Den er forholdsvis bred i panelet, så blir vel litt som med Manducaen. Evt kan jeg prøve å brettecrundt midjestroppen en gang, for å korte inn panelet og bruke det der det er smalere. Gjenstår å prøve, men tror heller ikke den ville være helt topp til lillegutt før om noen måneder.

Så har jeg ringslynger, som er det eneste som jeg føler funker helt topp til den lille kroppen akkurat nå. Det bruker jeg en del her hjemme til kos, men føler ikke det er løsningen for lengre gåturer, lett husarbeid etc

Hva synes dere jeg bør bruke penger på for å få noe perfekt å bære i de neste månedene mens han er så liten?

Formsydd eller meitai som passer godt nyfødt?

Burde jeg kjøpe et vevd sjal og satse på at jeg får det til skikkelig? Og hva i all verden skal jeg kjøpe da, blir helt svett av alle merker, kvaliteter og størrelser. Noen sier det er jungel å sette seg inn i tøybleier, men sjalverdenen er virkelig helt enorm (ble aldri til at jeg fikset vevd sjal helt med lillesøster, brukte ikke nok tid på å øve med det, samt hadde ikke et veldig godt sjal)

Kjøpe elastisk sjal? (det vet jeg er "bankers", elsket det til lillesøster)

Hmm, vanskelig dette her. Økonomisk gjør det ingenting å investere i enda et bæretøy, men synes jo det er for ille å bruke for mye penger hvis det viser seg å ikke bli brukt/brukt bare få måneder. Og Manducaen og meitaien vil jo passe fint litt utpå høsten. Hva ville DU ha gjort?
Storesøster født april 05 <3 Lillesøster født mars 08 <3
Lillebror født mai 15 <3

Brukeravatar
Creed
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Re: Bæringen går ikke helt på skinner

Legg inn av Creed » fredag 26. juni 2015 kl. 2.22

Angelpack!
Formsydd til perioden før de vokser inn i standard babystørrelse som Ergo og Manduca.

Brukeravatar
Peanuts
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Peanuts » fredag 26. juni 2015 kl. 6.53

Vi hadde Angelpack, brukte den masse og han satt fint i den lenge. Manduca satt ikke så bra på meg, så da han vokste ut av Angelpack kjøpte vi Concerti. Den var vi også veldig glad i.

Brukeravatar
hanisisan
Tidligere kjent som: Hanisisan

Legg inn av hanisisan » fredag 26. juni 2015 kl. 7.04

Vevd eller meitai i babystørrelse (og så evt brette magebeltet nå mens han er pitteliten).

Ja, det er en jungel med vevd sjal, men går for noe enkelt og billig og brukt og så får du masse god hjelp her og evt på TI. Jeg er ikke rette person til å guide deg der, men hadde heller ikke helt blitt venner med vevd sjal før vi dro på ferie med 2,5- og 5-åring for litt siden og da fikk jeg virkelig øynene opp for hvor behagelig vevd sjal er. Så det er ikke for sent selv om du ikke fikk dreisen med lillesøster).

Elastisk er bankers ja, men varer jo ikke så veldig lenge.

Angelpack har jeg ikke prøvd, men hører bra ting bla her i tråden

Du kan evt prøve å ta en snor rundt det brede panelet og snurpe det inn, men jeg ville nok likevel anskaffet noe annet da.

Brukeravatar
Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Vriompus » fredag 26. juni 2015 kl. 8.09

Kjøpt meg angelpack. Det har vært svaret på ca alle våre problemer i spedbarnstiden. Brukt fra første dag hjemme til 6-7 mnd alder, da har manducaen tatt over.

Tidligere bruker

Legg inn av Tidligere bruker » fredag 26. juni 2015 kl. 8.31

Vevd sjal (et litt stødig girasol) var sinnsykt deilig da cabooen ga litt for lite støtte. Bar i forhåndsknyttet kryss på magen. Veldig enkelt og deilig. (Jeg er ikke noen sjaldame).

Nå bruker vi nesten bare manduca, men kunne ønske jeg hadde fiksa å bære i sjal på ryggen. Er jo mye bedre ifht å fordele vekta.

Si ifra om du vil låne, har et ellevill tri blue i str 6 du kan få teste og ha til babyen er stor nok til manduca. Giraen er enda bedre, men jeg klarer ikke låne den ut, jeg er fortsatt litt forelska i det ♡

Evt kan du låne et annet mykt girasjal. Eller en indio, den er sjølfarga så litt hippie

Brukeravatar
Nanna
Fast inventar
Tidligere kjent som: The Artist formerly known as Prince

Legg inn av Nanna » fredag 26. juni 2015 kl. 9.11

Det ligger en Paisley på kjøp og salg her, mener jeg. Det er et supermykt og godt sjal til små.

Du kan knyte en snor e.l. rundt panelet på meitaien din og gjøre den smalere.

Ellers skal vel angelpack være nokså bankers, og den får du nok solgt etterpå.
It's only rock and roll

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Kontakt:

Legg inn av sjalig » fredag 26. juni 2015 kl. 9.25

Av formsydde og forsåvidt meitai Angelpack.
Vevd sjal .

Si fra om du vil låne eller ha en prøve-dag , bi kan kansje ta et treff på Vestsiden av Oslo , Asker fks ?

Jeg har Angelpack bæresele, en baby Beredilla , Babyhawk, noen sjal både str 4,5 pg 6.
Jeg har også etpar halvelastiske, både HotMaam i hamp( lages ikke lenger desverre) og Wrapsody Bali Stretch.
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

Brukeravatar
kattungen
Først og fremst Mamma
Sted: Østfold
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av kattungen » fredag 26. juni 2015 kl. 9.29

Vil du låne et vevd sjal og prøve?
Mamma til Lillekatt (nov. 13), Minikatt (juli 17) og TiFo
Ammehjelper og bæreveileder

Brukeravatar
siphonaptera
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av siphonaptera » fredag 26. juni 2015 kl. 10.33

Min minste trivdes dårlig med mye stoff og stell rundt seg de første månedene. Jeg syntes ringslynga var det eneste som fungerte optimalt på den tiden. Og med ei god slynge kunne den brukes hele tiden og. Jeg elsker vidunderslynga!

Brukeravatar
Bokormen
Fast inventar
Sted: Follo
Tidligere kjent som: en leseglad dame

Legg inn av Bokormen » fredag 26. juni 2015 kl. 11.01

Jeg knyttet en snor rundt panelet på Manducaen og gjorde den litt smalere.

fra tastafonen
Mammaen til Storebror november 2007 og Lillesøster mai 2012

Strikkegal bokorm

Brukeravatar
sanca

Legg inn av sanca » søndag 28. juni 2015 kl. 11.27

Puh! Så hektisk helg! Har ikke rukket å svare her før nå! Tusen takk for alle gode tips, råd og tilbud. Da tror jeg jammen jeg skal kjøpe en Angelpack. Finnes det fysiske butikker som selger den? Vi reiser på fem ukers ferie om et par dager, så blir nok ikke så greit å vente på postpakke

Evalita og Kattungen, takk for tilbudet om lån, så skjønne dere er! Kanskje jeg takker ja til det etter ferien, har uansett ikke tid til å øve på vevd sjal nå i juli.

Og ja, Sjalig, jeg blir veldig gjerne med på treff etter ferien, Asker hadde jo vært supert, ellers så reiser jeg gjerne til Oslo, og kanskje t.o.m til Østfold
Lillebror født mai 15 <3

Brukeravatar
Popps
Fast inventar

Legg inn av Popps » søndag 28. juni 2015 kl. 11.43

Bæreglede selger vel Angelpack?

Brukeravatar
kattungen
Først og fremst Mamma
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av kattungen » søndag 28. juni 2015 kl. 11.53

Jeg tror Bæreglede selger angelpack ja
Mamma til Lillekatt (nov. 13), Minikatt (juli 17) og TiFo
Ammehjelper og bæreveileder

Brukeravatar
sanca

Legg inn av sanca » søndag 28. juni 2015 kl. 14.22

Ja, ser de har den på Bæreglede! Da får jeg se om det ikke blir en liten Oslotur på meg til uka
Lillebror født mai 15 <3

Brukeravatar
sanca

Legg inn av sanca » mandag 10. august 2015 kl. 16.16

Vil bare si at jeg kasta meg rundt og kjøpte Angelpack før vi dro på ferie, etter råd fra dere i tråden her. Og den var utrolig god, og perfekt til nyfødt. Har brukt den masse, masse, masse, både på mage og rygg! Takk for hjelpen!
Lillebror født mai 15 <3

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Kontakt:

Legg inn av sjalig » tirsdag 11. august 2015 kl. 15.20

Så fint at du fant noe som passet dere da!
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

Brukeravatar
Smurfenurket
Fast inventar

Legg inn av Smurfenurket » tirsdag 11. august 2015 kl. 15.26

Så bra! Jeg eeeeeelsker Angelpack'en vår. Nå brukes den på tredje barnet og er fremdeles like god.
Mamma til Vesla (oktober 2010), Mellombror (juli 2012) og Minstemann (april 2015)

"Når du har gått akkurat så langt at du ikke orker å gå et skritt til, da har du gått akkurat halvveis av hva du klarer."
Grønlandsk ordtak

Brukeravatar
Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Ilce » tirsdag 11. august 2015 kl. 15.56

Så bra! Har ikke svart her før, men jeg ville sikkert anbefalt angelpack jeg også, elsker den jeg også nemlig!
❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)

Brukeravatar
petchy
Stort hjerte og lang hals
Sted: Kristiansund
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av petchy » onsdag 12. august 2015 kl. 13.33

Kommer sent inn i tråden her, men jeg ville bare si «ikke stress» Med å bære for enhver pris altså, hvis baby er happy i vogna også. Bæring ble livlinen min med førstemann pga reflux, men jeg liker både bæretøy og vogn jeg - og har store planer om å bruke begge deler med oktobersnuppa når hun kommer. Ja, hvis hun ikke viser veldig sterke preferanser selv da
Solveig • Mamma'n til Tiåringen og Snuppelura ♥︎
Mener så mangt om så mye på petchy.no

Brukeravatar
Marita
Tidligere kjent som:

Legg inn av Marita » onsdag 12. august 2015 kl. 16.07

Babyen min ELSKER vogn, og skal jeg på butikken velger jeg vogna altså (jeg er ikke så fan av å bære baby, og alikevel drasse på vogn, så babyen ligger i vogna). Men vi bærer litt også, og når jeg skal begynne å gå litt heftigere turer, tenker jeg å ta babyen på ryggen.
Bilde02 Bilde05BildeBilde06 Bilde09

Brukeravatar
sanca

Legg inn av sanca » lørdag 15. august 2015 kl. 1.02

Nei jeg stresser absolutt ikke med bæring for enhver pris, altså! Bruker vogna mye også, og han trives heldigvis godt i både bæretøy og vogn, så da bruker jeg det som passer meg. Men ble litt stress før vi skulle på båtferie nå, siden jeg ikke hadde noe bæretøy som funket. Ikke alle holmer og skjær det egner seg å løfte i land vogna på, hehe.
Lillebror født mai 15 <3

Svar

Gå tilbake til «Jeg trenger bærehjelp [Grønn]»