Bæresele til 18 mnd barn

Ny bærer som lurer på hva du skal velge, eller trenger hjelp til bæretøy du allerede har? Dreven bærer som ønsker å prøve noe nytt? Dette er forumet for bærehjelp :)
Svar
Brukeravatar
Bitta
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Bæresele til 18 mnd barn

Legg inn av Bitta » lørdag 2. juli 2016 kl. 13.47

Har en gutt på vel 18 mnd. Har en hjemmelaget sele, men den er godt brukt. Jeg har dårlige skuldre og tenker derfor på om en ny sele hedde vært noe. Jeg trenger klips sele tror jeg. Men har aldri prøvd "meitay" (husker ikke hvordan det staves) så tar imot alle forslag

Kriteriene er:

Jeg er veldig liten og spinkel i overkroppen, og har dårlige skuldre. Liker å ha mye vekt på hoftene. Jeg er også lav, 157 cm. Må ha en sele som passer.

Barnet er ca 11 kg og 86 cm.

Lett å ta av og på

Må også være mulig å få tak i, og gjerne si ca pris på selen selv om pris er mindre viktig
Småen (okt-11) og Lillebror (des-14).

Brukeravatar
Marifly
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som: Knøttemamma

Re: Bæresele til 18 mnd barn

Legg inn av Marifly » lørdag 2. juli 2016 kl. 14.04

Er du i nærheten av Oslo? Jeg tror det beste du kan gjøre er å dra til Bæreglede og ta med sønnen din og teste. Det er den beste måten du kan finne ut hva som sitter godt på din kropp.

Umiddelbart tenker jeg at du hadde vunnet mye på å lære deg å bruke sjal, for det er den beste måten å få det 100% tilpasset til din kropp og til barnets kropp. Hvis du trenger en smal sele for din egen del så vil den fort være for smal for et barn på 18 mnd, og en sele som er bred nok for barnet vil fort være for bred for dine smale skuldre. Bæreglede vil kunne hjelpe deg både med å finne en sele som passer og å lære deg sjalknytninger hvis det er det du lander på.
Lillesøster -10 Storebror -08
En gang Knøttemamma, alltid Knøttemamma, selv med nytt nick.

Brukeravatar
Bitta
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Legg inn av Bitta » lørdag 2. juli 2016 kl. 14.07

Jeg kommer desverre ikke til Oslo de nærmeste årene. Nå er jeg på Sørlandet, men bor i bergen.

Synes sjal på ryggen er slitsomt. Det tar så lang tid å få sjalet på. Og knot med yttertøy og slikt. Kommer feks til å bære frem og tilbake til barnehagen
Småen (okt-11) og Lillebror (des-14).

Brukeravatar
Dypvannzfisk
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Sted: Sørlandet
Tidligere kjent som: Evalita
Kontakt:

Legg inn av Dypvannzfisk » lørdag 2. juli 2016 kl. 14.15

Jeg har en Manduca du kan få prøve. Den fordeler mesteparten av vekten på hoftene. Panelet kan forlenges eller holdes kort. Hvor på Sørlandet er du?
:bag:

Brukeravatar
Marifly
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som: Knøttemamma

Legg inn av Marifly » lørdag 2. juli 2016 kl. 14.16

Skjønner, da er det ikke så lett å få testet...

Så vidt jeg husker fra da jeg bar selv så var Ergo den bredeste i ryggen, Manduca litt smalere og Beco enda litt smalere. De har Beco Gemini på Bæreglede og så vidt jeg kan se fra bildene så passer den også opp til 3 år (se nederst på siden her http://bereglede.no/index.php?main_page ... cts_id=577). Hvis jeg skal gi deg et råd så tror jeg at jeg må gå for det.

Ellers har de også en toddler bæresele på Bæreglede, laget av sjalstoff. Kanskje det kan gjøre at den føyer seg bedre rundt kroppen din http://bereglede.no/index.php?main_page ... ts_id=2282

Det er noen år siden jeg kjøpte seler selv så jeg er ikke så god på de aller siste modellene, beklager!
Lillesøster -10 Storebror -08
En gang Knøttemamma, alltid Knøttemamma, selv med nytt nick.

Brukeravatar
Eiril
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som:

Legg inn av Eiril » lørdag 2. juli 2016 kl. 17.06

Du får ikke kommet deg på et bæretreff? Evt ropt ut for å organisere et selv? Så kan du spørre om noen i nærheten har noen av selene du vil teste. Fullklips er veldig greit til barnehagelevering og slikt, altså. Vi har brukt vår masse til det, og den får pappaen også til å ta på.

Du kan jo også ta direkte kontakt med Bæreglede og spørre hvilke av de selene de har inne som de vil anbefale til deg.

Svar

Gå tilbake til «Jeg trenger bærehjelp [Grønn]»