Fra Angelpack til manduca?

Ny bærer som lurer på hva du skal velge, eller trenger hjelp til bæretøy du allerede har? Dreven bærer som ønsker å prøve noe nytt? Dette er forumet for bærehjelp :)
Svar
Brukeravatar
Insomnia
Fast inventar
Sted: Vestlandet
Tidligere kjent som: Mitt virkelige jeg :)

Fra Angelpack til manduca?

Legg inn av Insomnia » onsdag 28. september 2016 kl. 15.16

Lillebror er 3 mnd nå og er blitt ganske lang i ryggen. Jeg har brukt Angelpack endel, men nå synes jeg at den ikke gir så god støtte lenger når han sover. Derfor lurer jeg på om manduca er bedre for oss begge nå?
Har lest at manduca er best fra 4 mnd, stemmer det?

Jeg vil helst ha med en bæresele når vi drar til syden, da kan mannen også bære litt.

Sendt fra tastafonen
Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Strikker mest,Syr litt mer, kokkelerer, dyrker grønnsaker Kundalini yoga. Selvutnevnt Teoman.

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Tidligere kjent som: Ingen andre nick
Kontakt:

Re: Fra Angelpack til manduca?

Legg inn av sjalig » onsdag 28. september 2016 kl. 15.41

Manduca er kortere i ryggen enn Angelpack, og den er ikke bredere nederst heller, da det er mer bue i midjebeltet på Angelpack. Det er også større sovehette på Angelpack. Manduca er ikke innsivget i panelet og er bredere midt på paneler enn Angelpack slik siden den har rett panel i sidene, Angelpack har innsvinget panel som er smalere midt på, defor faller den nærmere inntil barnets rygg og gir ikke glippe på sidene når barnet er mindre og smalere. Dette er de rene tallfaktaene .

Men Manduca er stivere og har tykkere stoff og mange føler at den sitter bedre når barnet er blitt litt større , det er her de inividuelle forskjellene kommer inn, og hva som føles best når barnet blir større i kroppen og man kan ha bæreselen lenger ned og på rygg.
Manduca er kortere , selv når du drar opp glidelåsen , men den har stivere stoff og er rett på toppen, derfor føler mange at den gir bedre støtte. Og den passer godt til menn og er designet etter Nordisk /nord Europeisk type str M mann, den er tross alt tysk.
Den er varmere enn Angelpack , men ikke så mye , og har ofte litt stivere polstring og midjebelte.
Manduca er ganske safe slik at den passer de fleste, men den er ikke teknisk større enn Angelpack når manmåler sitteplate, panellenge , men den har andre materialer og vinkler som ofte er bedre når barnet er blitt øver 4 mnd, men det er kortere mellom midjestropp og sidefest til skulderstopper slik at det er vanskligere å smale inn om barnet ikke har lange nok ben.

Om du vil ha en støre sele enn Angelpack så bør du prøve litt flere typer, Beco Soleil er større , Manduca kan godt være det beste valget for dere nå , uansett, men kansje dere skal prøve litt flere?
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

Paisley
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Paisley » onsdag 28. september 2016 kl. 19.51

Jeg synes overgangen fra Angelpack til Manduca da lillebror var 3 mnd var veldig smooth. Lillebror er og lang og trives godt den og ergoen.

Brukeravatar
Bokormen
Fast inventar
Sted: Follo
Tidligere kjent som: en leseglad dame

Legg inn av Bokormen » onsdag 28. september 2016 kl. 20.00

Lillesøster var ikke spesielt stor og passer fint fra fire måneder. Storebror hadde passet i den mye tidligere enn henne. Den ville sikkert passet bra fra tre måneder til ham.
Mammaen til Storebror november 2007 og Lillesøster mai 2012

Strikkegal bokorm

Brukeravatar
belle
Bruker EC på alt, også katten
Tidligere kjent som: Boots

Legg inn av belle » onsdag 28. september 2016 kl. 21.19

Har ikke prøvd angelpack, men brukte manducaen mye både jeg og mannen, fra minste var baby og faktisk opp til han var 5 år. Synes den fungerte veldig godt til oss, men har ikke noen andre å sammenligne med.

Brukeravatar
Insomnia
Fast inventar

Legg inn av Insomnia » onsdag 28. september 2016 kl. 23.02

Jeg har vært veldig fornøyd med manduca fra tidligere. Tror jeg prøver meg på det først.

Beco soleil har jeg ikke hørt om før. Hvor finner jeg den @sjalig? Og tusen takk for et grundig svar

Sendt fra tastafonen
Strikker mest,Syr litt mer, kokkelerer, dyrker grønnsaker Kundalini yoga. Selvutnevnt Teoman.

Brukeravatar
sjalig
TiFo-Avhengig
Sted: Østlandet
Tidligere kjent som: Ingen andre nick
Kontakt:

Legg inn av sjalig » onsdag 28. september 2016 kl. 23.07

Bare hyggelig.
Beco Soleil er som en større versjon av Angelpack liksom , med buet toppkant med polstring , stødigere enn på Ap.
se her : https://www.bereglede.no/produkt/beco-soleil/
Bærenerd
Bæring i tilpasset bæretøy til folket!

allumia
Eksepsjonell
Sted: Oslo
Tidligere kjent som:

Legg inn av allumia » torsdag 29. september 2016 kl. 8.10

Vi gikk fra Angelpack til Beco Soleil da O var 5-6 mnd. Veldig fornøyd! Hadde først lånepakke fra TI hjemme, med bl.a Manduca. Ingen av selene i den pakken falt i smak hos oss. Etter en tur på Bæreglede ble Beco Soleil med oss hjem

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mamma til store Lillegull (2012), Lillebror (2014) og Minsten (2016).

Brukeravatar
Insomnia
Fast inventar

Legg inn av Insomnia » mandag 3. oktober 2016 kl. 19.50

Manduca er tydeligvis en mye bedre sele for meg å bruke. Synes lillebror satt mye bedre i den også

Så da blir den med på tur. Tenker jeg selger Angelpacken da. Hyl ut om noen vil ha den

Da er det bare å få til Fidella sjalet.

Sendt fra tastafonen

Svar

Gå tilbake til «Jeg trenger bærehjelp [Grønn]»