Hvor kvitter jeg meg med tøybleier?

Lekkasjer, lukt, passform, hva skal jeg velge?, hvilke bleier er best?, hva den beste turpotta til EC? - her kan du få hjelp til det meste.
Post Reply
fruorfrops
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Hvor kvitter jeg meg med tøybleier?

Post by fruorfrops »

Kan selvsagt legge dem ut her, men det er jo ikke akkurat så mange med baby her for tiden :) Finn er litt mer jobb enn jeg føler for, egentlig. Og Facebook-grupper med feedback og regler herfra til månen frister heller ikke så mye Image

meliz
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Re: Hvor kvitter jeg meg med tøybleier?

Post by meliz »

Aah, dette har jeg en jobb på også. Enig i t fb grupper er styr, særlig med regler om å oppgi innkjøpspris og hva man evt kjøpte de for. Husker ikke hva det er for noe en gang.

Sent fra min G8441 via Tapatalk

Batman
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Batman »

Jeg la de fleste av våre i en fretexcontainer
Storebror 09, lillebror 11, minstebror 16

zitapus
TiFo-Avhengig

Post by zitapus »

Jeg har akkurat gitt bort resten av mine til en som spurte hvor man kunne få tak i billige tøybleier på en fb-gruppe. Vi var begge veldig fornøyde med det.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Mamma til Primo (sept 06), Sekundo (feb 09) og Tertio (sept 13).

Insomnia
Fast inventar
Tidligere kjent som: Mitt virkelige jeg :)

Post by Insomnia »

Jeg solgte det fineste gjennom Finn, resten gikk til Fretex.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Tifo-avhengig, (ufrivillig) hjemmeværende,grønnsakshagenerd :dum:

Lego
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.

Post by Lego »

Eg sende mine tøybleier hit: https://www.unikumdesign.no/sider/innby ... r-ullklaer
Fekk gåvekort og har brukt det til å kjøpe deilige babykle i butikken så eg er godt nøgd med «byttet». Kunne kanskje fått meir dersom eg hadde selt bleiene på fb/finn, men fekk definitivt meir enn om eg gav dei til Fretex.

siphonaptera
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by siphonaptera »

Batman wrote:
Sunday 24. May 2020 kl. 21.19
Jeg la de fleste av våre i en fretexcontainer Image
Samme her.

Smurfenurket
Fast inventar

Post by Smurfenurket »

Jeg la de ut på Finn. Definitivt enklere enn de kompliserte reglene de opererte med i de ulike fb-gruppene i alle fall.

Minner meg på at jeg fremdeles har en eske igjen som jeg må legge ut...
Mamma til Vesla (oktober 2010), Mellombror (juli 2012) og Minstemann (april 2015)

"Når du har gått akkurat så langt at du ikke orker å gå et skritt til, da har du gått akkurat halvveis av hva du klarer."
Grønlandsk ordtak

fruorfrops
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by fruorfrops »

Batman wrote:Jeg la de fleste av våre i en fretexcontainer Image
Absolutt minst jobb med det, jeg har det som alternativ 2 på listen min. Er bare redd for at det ikke blir brukt via fretex, bare gjenvunnet. Greit nok det og, men det er brukbare bleier, selv om de ikke er så fancy.
Lego wrote:Eg sende mine tøybleier hit: https://www.unikumdesign.no/sider/innby ... r-ullklaer
Fekk gåvekort og har brukt det til å kjøpe deilige babykle i butikken så eg er godt nøgd med «byttet». Kunne kanskje fått meir dersom eg hadde selt bleiene på fb/finn, men fekk definitivt meir enn om eg gav dei til Fretex.
Dette var interessant! Kanskje de tar i mot donasjoner også, de jeg har igjen nå tror jeg jeg fikk gratis eller veldig billig.

Men det høres litt ut som at butikken risikerer å sitte igjen med mye ræl etterhvert? Eller i det minste fryktelig mye jobb for å administrere lager og nettside?

meliz

Post by meliz »

Lego wrote:Eg sende mine tøybleier hit: https://www.unikumdesign.no/sider/innby ... r-ullklaer
Så kult med en gjenbrukstøybleiebutikk! Tror du ho fikser litt på bleier med mangler sånn at de kan brukes også? Dvs hvis de har en slapp strikk eller en flekk? Står at ho ikke betaler for det, men fint om ting blir fiksa og brukt videre. Tøybleiekassa er blitt min dårlige samvittighet. Image

meliz

Post by meliz »

fruorfrops wrote:
Batman wrote:Jeg la de fleste av våre i en fretexcontainer Image
Absolutt minst jobb med det, jeg har det som alternativ 2 på listen min. Er bare redd for at det ikke blir brukt via fretex, bare gjenvunnet. Greit nok det og, men det er brukbare bleier, selv om de ikke er så fancy.
Dette var interessant! Kanskje de tar i mot donasjoner også, de jeg har igjen nå tror jeg jeg fikk gratis eller veldig billig.

Men det høres litt ut som at butikken risikerer å sitte igjen med mye ræl etterhvert? Eller i det minste fryktelig mye jobb for å administrere lager og nettside?
De får jo litt for alle bruktbleiene de selger, sikkert verdt det med litt ræl innimellom. De skriver at de gir lavere pris om bleiene ikke skulle være i den stand som er oppgitt, så da er det jo i verste fall at de bare kaster de.

Lego
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.

Post by Lego »

meliz wrote:
Så kult med en gjenbrukstøybleiebutikk! Tror du ho fikser litt på bleier med mangler sånn at de kan brukes også? Dvs hvis de har en slapp strikk eller en flekk? Står at ho ikke betaler for det, men fint om ting blir fiksa og brukt videre. Tøybleiekassa er blitt min dårlige samvittighet. Image

Du kan sikkert sende ein e-post og spørre om ho evt. fikser bleiene, ho svarer raskt og er veldig hyggeleg.

Post Reply

Return to “Jeg trenger tøybleiehjelp [Grønn]”