Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Et underforum med informasjon fra nettbutikkene vidunderbarn.no og etgronnerehjem.no
Svar
Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Sted: Askim
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Legg inn av Grooo » fredag 8. april 2016 kl. 22.15

Nå har vi fått inn diverse tilbehør til TwinGo bæresele, blant annet panelforlenger, spedbarnspute og stroppebeskyttere.

http://www.vidunderbarn.no/categories/twingo

Kjenner du noen som har tvillinger eller to barn som er tett i alder?
Besøk vår fine nettbutikk vidunderbarn.no
Kanskje blir du overrasket over vårt vareutvalg? Vi har ikke bare ting til baby og bæring...

Brukeravatar
Creed
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Re: Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Legg inn av Creed » fredag 8. april 2016 kl. 23.59

TwinGo har jeg hørt mye positivt om.
Kan brukes som dobbeltselr, men også som to separate seler, sant?

Brukeravatar
itla
TiO-fantast
Tidligere kjent som:

Legg inn av itla » lørdag 9. april 2016 kl. 2.25

Kommer en bestilling fra meg/oss en av dagene, ihvertfall! Disse guttene våre vokser himla fort! Og Creed, ja, den kan brukes som to separate seler.
Mamma til storejenta (09), lillesøster (12) og tvillingene (15).

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » lørdag 9. april 2016 kl. 11.57

Ja du kan bære en eller to, og det følger med ekstra stropper så to kan bære en hver.

Nå har vi også fått løse meitai-stropper og spedbarnspute. Og panelforlenger!
Kanskje blir du overrasket over vårt vareutvalg? Vi har ikke bare ting til baby og bæring...

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » lørdag 9. april 2016 kl. 11.57

Man kan også bære de som ikke er tvillinger så lenge den tyngste er på ryggen

Brukeravatar
Benedictus
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Sted: Sotra
Tidligere kjent som:

Legg inn av Benedictus » lørdag 9. april 2016 kl. 16.23

Har du laget en facebooknyhet om denne? Isåfall kan jeg dele den på tvillingforum/-tvillingskravlesiden på facebook
Mamma til tvillingguttene A&S (2010) og lillesøster E (2013)

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » lørdag 9. april 2016 kl. 17.49

Har ikke rukket det, la ut på nett sent i går kveld og har vært ute av huset i hele dag og er ennå ikke hjemme

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » mandag 11. april 2016 kl. 23.03

Benedictus skrev:Har du laget en facebooknyhet om denne? Isåfall kan jeg dele den på tvillingforum/-tvillingskravlesiden på facebook
Da er endelig alt på plass på lageret også, etter en liten svingom med Posten.

Og nyhet ble lagt ut på Facebook, blir veldig glad om du vil dele!
Er tilogmed 200 kr rabatt på selen nå denne uka

Brukeravatar
Benedictus
Tidligere kjent som:

Re: RE: Re: Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Legg inn av Benedictus » mandag 11. april 2016 kl. 23.06

Grooo skrev:
Benedictus skrev:Har du laget en facebooknyhet om denne? Isåfall kan jeg dele den på tvillingforum/-tvillingskravlesiden på facebook
Da er endelig alt på plass på lageret også, etter en liten svingom med Posten.

Og nyhet ble lagt ut på Facebook, blir veldig glad om du vil dele!
Er tilogmed 200 kr rabatt på selen nå denne uka
Har delt nå

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » mandag 11. april 2016 kl. 23.14

Tusen-tusen takk!
Oppdater meg gjerne om det dukker opp spørsmål etc, - eller det er vel gjerne ting du sikkert kan svare på også. Men bare rop ut om det er noe!

Brukeravatar
Benedictus
Tidligere kjent som:

Legg inn av Benedictus » tirsdag 12. april 2016 kl. 20.21

Grooo skrev:Tusen-tusen takk!
Oppdater meg gjerne om det dukker opp spørsmål etc, - eller det er vel gjerne ting du sikkert kan svare på også. Men bare rop ut om det er noe!
Klart det det var flere som likte innlegget iallfall

Brukeravatar
Bitta
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Legg inn av Bitta » tirsdag 12. april 2016 kl. 20.38

Så genial sele. Er den god å bære barna i, altså god i bruk?
Småen (okt-11) og Lillebror (des-14).

Brukeravatar
Benedictus
Tidligere kjent som:

Legg inn av Benedictus » tirsdag 12. april 2016 kl. 20.45

Bitta skrev:Så genial sele. Er den god å bære barna i, altså god i bruk?
Det er noen på tvillingforumet på facebook som har den, og de er veldig fornøyd. De sammenligner den med manduca/ergo som er tilpasset tvillinger. Og alternativet har jo vært weego, og den er ganske tragisk...

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » tirsdag 12. april 2016 kl. 22.04

Vi har fått utelukkende gode tilbakemeldinger på den i alle fall.

Har vi noen med små tvillinger her på formet?

Hestesko
Bruker EC på alt, også katten
Tidligere kjent som:

Legg inn av Hestesko » tirsdag 12. april 2016 kl. 22.44

Utrolig bra at dere har tatt inn denne. Skulle så ønske at denne fantes da mine tvillinger var små!

Det er noen her inne med små tvillinger men jeg er usikker på om det er "offisielt"

Brukeravatar
Creed
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Creed » tirsdag 12. april 2016 kl. 23.24

Har en bæretøygal bekjent med tvillinger, og hun roser denne opp i skyene.
Hun demonstrerte den for meg, og det virker som to Ergo/Manduca som man kan bruke hver for seg eller sammen, både kvalitets og komfortmessig.

Brukeravatar
itla
TiO-fantast
Tidligere kjent som:

Legg inn av itla » onsdag 13. april 2016 kl. 0.41

Vi er veldig fornøyde, guttene våre er nå 7 mnd, og vi bruker Twingoen nesten daglig. Den er veldig god å bære i, særlig mtp at det er en ganske stor vektbelastning ved tandembæring, og veldig enkel og grei å få av og på. Den har en rekke løsninger som jeg gjerne skulle sett hos andre produsenter, som det at den pakkes inn "i seg selv", og at den lomma man pakker den i er en glidelåslomme på panelet når selen er brettet ut. Utrolig greit å ha en stor og god og lett tilgjengelig lomme til småtteri man må ha med seg!

Jeg kan tenke meg at det kan føles litt skremmende hvis man ikke er vant med å bære, det å få en baby opp på ryggen hvis man ikke har gjort det før er skummelt nok i seg selv, og så skal man til pers med en dobbeltsele... Men for meg, som har båret de to eldste veldig mye og er vant med både rygg- og magebæring, har det ikke vært noe stressmoment. Og for de fleste flerlingeforeldre tipper jeg at nytteverdien vil kunne overvinne evt frykt for å prøve.

Den eneste innvendingen jeg har er at det er en ganske liten sele, sammenlignet med f.eks. Manduca (som vi også har) og også Ergo (som vi har hatt tidligere) - panelet er relativt smalt og kort. Man kan jo spekulere i årsaken, om det går på vektbegrensninger (men den skal jo tåle ca 30 kg når man bruker den dobbelt, så vidt jeg husker), at man antar at tvillinger er relativt små eller andre ting, men jeg vil jo av den grunn påstå at den for mange er lite aktuell som søskensele, fordi det største barnet da gjerne vil være (for) stort ifht panelstørrelsen. Panelforlenger skal vi bestille (venter bare på litt penger ), men bredden er det jo ikke så mye å gjøre med, og for guttene våre, som er av den solide sorten (de var hhv 72 og 73 cm og ca 9 kg på 6-mndkontroll), kommer den nok ikke til å vare evig. Men jeg gleder meg over å ha muligheten til å kjapt og greit få dem med meg til levering og henting på skole og i barnehage så lenge den passer, og så får vi heller se på andre varianter når de blir *for* store.

Det er kjempeflott at du har tatt den inn, Grooo, vi forhåndsbestilte i høst og var vel blant de første som kjøpte fra deg, tror jeg. Kjenner hun du var i kontakt med i forkant som hadde bestilt fra utlandet litt, og det er helt supert at dere sammen ordnet opp så vi fikk en norsk forhandler!
Mamma til storejenta (09), lillesøster (12) og tvillingene (15).

meliz

Legg inn av meliz » onsdag 13. april 2016 kl. 9.19

Hestesko skrev:Utrolig bra at dere har tatt inn denne. Skulle så ønske at denne fantes da mine tvillinger var små!

Det er noen her inne med små tvillinger men jeg er usikker på om det er "offisielt"
Absolutt ikke hemmelig om det er meg du sikter til, hestesko, jeg er bare generelt bare treige på å skrive ting.

og vi har allerede kjøpt av grooo, men har ikke brukt den så mye enda iom at de helst skal være 4 mnd (eller 6 mnd eller kunne sitte uten hjelp, velg hva dere vil) før den skal brukes på rygg. Men snart, snart! Liker også veldig godt at de har disse lommene, synes det virker som man kan få med seg en god del i disse! Er jo ekstra pes å måtte drasse med veske når man bærer på to! Føler at jeg ser ut som en kamel her når jeg er ute og bærer på de.

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » onsdag 13. april 2016 kl. 9.35

Før (på TI og da jeg var mer aktiv bærer selv) hadde jeg koll på alle nick/navn og hvilke barn de hadde. Nå bare pakker jeg varer og klister på en lapp som datamaskinen printer ut, så jeg visste/husket ikke at det var dere. Men noen navn får jeg jo med meg da, for noen skriver hyggelige melding/mail innimellom

Brukeravatar
Creed
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av Creed » onsdag 13. april 2016 kl. 10.22

meliz skrev:
Hestesko skrev:Utrolig bra at dere har tatt inn denne. Skulle så ønske at denne fantes da mine tvillinger var små!

Absolutt ikke hemmelig om det er meg du sikter til, hestesko, jeg er bare generelt bare treige på å skrive ting.

og vi har allerede kjøpt av grooo, men har ikke brukt den så mye enda iom at de helst skal være 4 mnd (eller 6 mnd eller kunne sitte uten hjelp, velg hva dere vil) før den skal brukes på rygg. Men snart, snart! Liker også veldig godt at de har disse lommene, synes det virker som man kan få med seg en god del i disse! Er jo ekstra pes å måtte drasse med veske når man bærer på to! Føler at jeg ser ut som en kamel her når jeg er ute og bærer på de.
Generelt skal babyen skal ha god hodekontroll før man bærer på rygg, da man vanskelig får støttet hodet mtp nakke og frie luftveier på rygg, men behøver ikke kunne sitte uten hjelp.

Hestesko
Bruker EC på alt, også katten
Tidligere kjent som:

Re: RE: Re: RE: Re: Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Legg inn av Hestesko » onsdag 13. april 2016 kl. 11.10

meliz skrev:

Hehe ja det var deg jeg mente ja:-)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » onsdag 13. april 2016 kl. 11.13

Noen som har fått testet med barn i ulik alder/vekt?

meliz

Re: RE: Re: RE: Re: Tvillingbæring! Tilbehør til TwinGo bæresele

Legg inn av meliz » onsdag 13. april 2016 kl. 14.21

Creed skrev:
meliz skrev: Absolutt ikke hemmelig om det er meg du sikter til, hestesko, jeg er bare generelt bare treige på å skrive ting.

Generelt skal babyen skal ha god hodekontroll før man bærer på rygg, da man vanskelig får støttet hodet mtp nakke og frie luftveier på rygg, men behøver ikke kunne sitte uten hjelp.
Det sies at baby skal ha god kontroll over torso/kunne sitte selv for å være i bæresele på rygg, sjal og meitai går fint tidligere fordi man får mer støtte og høyere på rygg. Twingo oppgir selv 4 mnd. Vet ikke om jeg er helt enig, handler vel også om hvor god kontroll bæreren har, men det er iallfall det som sies. Ikke egentlig grunnen til at vi ikke har prøvd så mye enda, går vel så mye på å sette av tid til å teste...

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » lørdag 16. april 2016 kl. 22.21

Tydelig at TwinGo har vært savnet på det norske markedet

Hvis en av dere som har testet den kunne tenke dere å skrive en liten tekst/anmeldelse som jeg kan bruke på nettsidene/FB osv hadde jeg vært veldig glad, ta kontakt

itla feks... Du har jo skrevet en hel masse allerede!
itla skrev:Vi er veldig fornøyde, guttene våre er nå 7 mnd, og vi bruker Twingoen nesten daglig.....

Brukeravatar
DronningMargrethe
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Legg inn av DronningMargrethe » mandag 18. april 2016 kl. 8.56

Så dette innlegget. Er ikke medlem selv, men kanskje du er?

Bilde
Skravleglad Bergenser

meliz

Legg inn av meliz » fredag 3. juni 2016 kl. 14.42

Ooo, idag bæremisjonerte jeg ubevisst med twingoen. Var et ektepar som kom bort og syntes den så så praktisk ut og ville kjøpe en i gave. Så nå får du snart en bestilling til grooo.

Gotta love the twingo!

Brukeravatar
Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:
Kontakt:

Legg inn av Grooo » fredag 3. juni 2016 kl. 15.13

Så kjekt!

Svar

Gå tilbake til «Vidunderbarn [Grønn]»