Pusse opp kjøkken: hvilken leverandør?

For de litt større - og kanskje dyrere? - prosjektene man har. Men også det nest (tredje) kjæreste man eier.
Amanter P
Eksepsjonell
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Re: Pusse opp kjøkken: hvilken leverandør?

Post by Amanter P »

Vi gikk for enkle hvite fronter uten håndtak, husker ikke hva de heter. De som har sånn grop øverst på skuffene for å åpne og lukke.
Lys valnøtt benkeplate i laminat. Og faktisk veggplate med marmoraktig mønster i laminat til over benken. Troe det blir fint [emoji4]

Det gamle kjøkkenet rives på en fredag, og det nye monteres på en mandag. Så skal vi selv legge gulv i helga. Når vi får bestemt oss for gulv da...[emoji4]

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Reidun24
Helt fersk

Post by Reidun24 »

Ville dere valgt IKEA hvis epoq var 15.000 billigere pga kampanje?.

maiblomst
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som:

Post by maiblomst »

Drar opp denne gamle tråden igjen.

Nå er det vi som endelig er igang med å planlegge nytt kjøkken. Men det er så utrolig vanskelig å orientere seg i merker, benkeplater, hvitevarer og alt mulig annet. Alle tips tas imot
Og er Norema virkelig verdt 3 x prisen til IKEA?

krokodillen
Fast inventar
Tidligere kjent som: Har alltid vært en krokodille

Post by krokodillen »

maiblomst wrote:
Wednesday 26. June 2019 kl. 19.48
Og er Norema virkelig verdt 3 x prisen til IKEA?
Nei, synes ikke det. Har hatt et Noremakjøkken, det var ikke noe spesielt med det. Helt greit, men ikke noe mer. Har hatt IKEA-kjøkken også, vi satte det opp selv og jeg ble mer fornøyd med det. Nå har vi et jeg ikke husker navnet på, fungerer bra.

Jeg vet ikke hva slags merke jeg ville hatt om jeg skulle velge nå. Men jeg vet om diverse praktiske ting som gjør kjøkkenet enklere å bruke:
-Skuffer! Mange, mange skuffer. Det er helt fantastisk.
-Ikke noe knivlist eller knivblokk, men en slik sak til å legge knivene enkeltvis i en skuff, en slags liggende knivblokk egentlig.
-Sokkel-skuffer. Bruke tomrommet til noe fornuftig. Skuffene kan ikke ha tunge ting, men det er så mye annet som får plass der, alt fra ekstra pakker matpapir til plastposer og diverse former for å lage sjokolade og ispinner (og ufattelig mange andre småting som må være et sted).
-En "quoker" er genialt, kjapp tekopp eller til presskanna.
-To skuffer til kildesortering. Ikke mer melkekartonger på vent på benkeplata.
-Laaang benkeplate, så lang som mulig.
-Ekstra stor oppvaskmaskin. Vet noen har to, men ekstra stor er holder for oss. Med gode fleksible løsninger inni.
-Ekstra bestikk-skuffer for å ha system på mer enn selve bestikket.
:kroko:

Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Ilce »

Vi er veldig fornøyd med vårt kvik-kjøkken som sagt [emoji4]
Mest fornøyd med høyskapet som jo var i alle fall en viktig begrunnelse for å velge nettopp dem. Hyller på innside av døra og hyller inni skapet som dras ut når døra åpnes. Gir god tilgang til alt som er lagra der.
Vi har nesten bare skuffer, og det er deilig. Kun hjørneskap og skap under vasken. Ekstra brede skuffer, får plass til det meste.
Valgte å ha bare tre overskap, i "kroken" rett over vasken ellers er det bare underskap (dvs skuffer, da)
Kvik har litt lavere sokkel enn andre kjøkken, tror jeg var begrunnelsen for at de mener man får plass til mer i deres skuffer enn andres kjøkkenløsning. (Kan også fås i XXLversjon, med enda dypere seksjoner enn vanlig. Passer best i store kjøkken antar jeg, for oss ville det ha spist opp for mye av gulvplassen mtp spisebordet...)
Sånn liggende knivblokk som nevnes over her har vi i bestikkskuffen vår, veldig god løsning syns vi

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)

Insomnia
Fast inventar
Tidligere kjent som: Mitt virkelige jeg :)

Post by Insomnia »

Jeg er ikke fornøyd med vårt Norema kjøkken. Er mye med det jeg angret på etter kort tid. I tillegg så ble det raskt slitasje inni og utenpå innredningen.

Ville helst ha IKEA, men den gangen lønte seg ikke for oss.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Strikker mest,Syr litt mer, kokkelerer, dyrker grønnsaker Kundalini yoga. Selvutnevnt Teoman.

lilletambur
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som: lilletambur

Post by lilletambur »

Ilce wrote:Vi er veldig fornøyd med vårt kvik-kjøkken som sagt [emoji4]
Mest fornøyd med høyskapet som jo var i alle fall en viktig begrunnelse for å velge nettopp dem. Hyller på innside av døra og hyller inni skapet som dras ut når døra åpnes. Gir god tilgang til alt som er lagra der.
Vi har nesten bare skuffer, og det er deilig. Kun hjørneskap og skap under vasken. Ekstra brede skuffer, får plass til det meste.
Valgte å ha bare tre overskap, i "kroken" rett over vasken ellers er det bare underskap (dvs skuffer, da)
Kvik har litt lavere sokkel enn andre kjøkken, tror jeg var begrunnelsen for at de mener man får plass til mer i deres skuffer enn andres kjøkkenløsning. (Kan også fås i XXLversjon, med enda dypere seksjoner enn vanlig. Passer best i store kjøkken antar jeg, for oss ville det ha spist opp for mye av gulvplassen mtp spisebordet...)
Sånn liggende knivblokk som nevnes over her har vi i bestikkskuffen vår, veldig god løsning syns vi

Har du bilete av denne?

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

- Mor til tre gutar - Bonusmor til gut og jente

Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Ilce »

Skulle sikkert rydda litt i skapet før jeg tok bilde, men pytt sann [emoji23]
Lett å finne riktig ting tross tendens til uorganiserte beboere i dette husetImage

❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)

Pippi
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Pippi »

Vi har kjøkken fra Drømmekjøkken. Veldig fornøyd med både kvalitet og løsning.

Andre lure ting jeg er fornøyd med med kjøkkenet vårt:

- Qooker - kokende vann rett fra springen. Helt genialt. Vannkokeren er borte fra kjøkkenbenken.

- Heltre benkeplate i hardvoksolje. Holder seg utrolig fin sammenlignet med andre heltreplater.

- Svart kjøkkenvask. Skitten vises jo ikke! (Bare pass på at det er en som er svart hele veien gjennom, mange er hvite under det svarte og kan lett få synlige riper)

Og sånn generelt; mye benkeplass, skuffer der det er mulig og karusell i hjørneskap.

Sent from my iPad using Tapatalk

skogskatt
TiO-fantast
Tidligere kjent som: skogskatt for alltid

Post by skogskatt »

Vi bestilte nytt kjøkken for noen uker siden. Gleder meg skikkelig. Vi har stor oppussing på gang, men kjøkkenet blir ikke levert før i september. En liten produsent, så kan fort bli litt ventetid. Øyfjell kjøkken.

Nynaeve
Fast inventar

Post by Nynaeve »

Vi har også akkurat bestilt, levering ca i midten av september. Sigdal, med benkeplate fra et annet sted. Gleeeder meg!

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by maybeme »

Vi begynner også å planlegge nytt kjøkken og lurer på hvordan prisforskjellen er på Ikea ifht Kvik, Sigdal og Drømmekjøkkenet? Vi har alle disse i nærheten.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by maybeme »

Nynaeve wrote:Vi har også akkurat bestilt, levering ca i midten av september. Sigdal, med benkeplate fra et annet sted. Gleeeder meg!
Hvilket kjøkken og farge?

krokodillen
Fast inventar

Post by krokodillen »

Jeg tror Ikea er vesentlig billigere enn Drømmekjøkkenet, men at Kvik heller ikke er så dyrt. Dyrere enn Ikea, billigere enn Drømmekjøkkenet. Men jeg ville bare sjekket, rett og slett. Dette er bare ut fra dem jeg kjenner som har ordnet nytt kjøkken og ut fra hva vi har gjort selv.

Vet ikke om merket har noe å si i det hele tatt, men mange store skuffer er bare så utrolig bra! Og stooor benkeplate. Det er bare så utrolig mye enklere å holde orden! Må bare si det, flyttet inn i bolig med stort praktisk kjøkken i vår, det er virkelig en forbedring!

Nynaeve
Fast inventar

Post by Nynaeve »

maybeme wrote:
Thursday 1. August 2019 kl. 9.23
Nynaeve wrote:Vi har også akkurat bestilt, levering ca i midten av september. Sigdal, med benkeplate fra et annet sted. Gleeeder meg!
Hvilket kjøkken og farge?

Husker ikke hva frontene heter, men slette i eik som kan males. Malt lilla 😬 Vi skal kun ha underskap (skuffer), så da blir det ikke så voldsomt likevel. Denne fargen(og den lysegrå på veggen), men jeg får ikke til riktig farge på skjermen, den er ikke så rosa som på bildet...
84C720E3-1778-43F1-8BD0-D946F20F6BF2.jpeg
Uten knotter, bare sånn man trykker på så kommer skuffen ut.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Nynaeve
Fast inventar

Post by Nynaeve »

Skal ta før-bilder før vi river ut alt på mandag! og så etter. Hvis dere vil se.

skogskatt
TiO-fantast
Tidligere kjent som: skogskatt for alltid

Post by skogskatt »

Kjempekul farge Nynaeve. "Alle" har jo hvite kjøkken, så kult at noen tør å ta noe annet.

Vivo
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet

Post by Vivo »

Eg vil gjerne sjå før- og etterbilete! Me skal nok pusse opp kjøkkenet ein eller gong, og eg har lyst på blå frontar. Eller grønne. Det er kult med uvanlege fargeval, og den lillfargen ser kjempefin ut.

krokodillen
Fast inventar

Post by krokodillen »

Jeg vil også gjerne se!

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by maybeme »

Noen av dere som har sjekket ut Sentima forresten? Lurer på hvordan de ligger i pris, de er like i nærheten av oss.

Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Ilce »

Nynaeve wrote:Skal ta før-bilder før vi river ut alt på mandag! og så etter. Hvis dere vil se.
Ja, vis bilder [emoji4]

Pippi
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Pippi »

Drømmekjøkkenet er definitivt i den øvre delen av skalaen, prismessig. Vi rakk aldri planlegge kjøkkenet (skulle ikke skifte kjøkken, bare panel på stua), så eneste grunnen til at vi endte opp med dem var at jeg hadde 3 snekkere med hammer i handa som måtte vite NÅ hvor spikerslagene skulle være (varierer fra produsent til produsent). Da ble det brosjyren som lå øverst i bunken [emoji6]

Jeg sjekka etterhvert også andre produsenter, IKEA var billigst, men ikke SÅ mye billigere enn feks Kvik. Sigdal var et sted mellom IKEA og Drømmekjøkken. Men vel så viktig for pris er hvilke løsninger man velger. Og ikke minst, hvilke hvitevarer man velger.

Sent from my iPad using Tapatalk

Post Reply

Return to “Hage, hus, hjem, interiør [Grønn]”