Anbefale en kompostkvern?

For de litt større - og kanskje dyrere? - prosjektene man har. Men også det nest (tredje) kjæreste man eier.
Post Reply
krokodillen
Fast inventar
Tidligere kjent som: Har alltid vært en krokodille

Anbefale en kompostkvern?

Post by krokodillen »

Noen som har en spesifikk kompostkvern å anbefale? Vi har mange busker og jeg lurer på om kompostkvern vil være beste løsning for kvist og kvast. Men hvilken? Funker de rimelige fra clas ohlson etc bra nok, eller må man ha en mer avansert kvern? ...det blir jo enda en duppeditt som tar plass, så den må ha god nytte, men jeg tror det blir rimelig mye kvister å få unna. Jeg så naboen fylle et tilhengerlass etter å ha ryddet i hekkene.
:kroko:

cathysunshine
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Re: Anbefale en kompostkvern?

Post by cathysunshine »

Har ingen peiling på sånne hagemaskiner men, vet at mannen min sa da vi kjøpte at det beste var en sånn type med valser som «knuser» kvistene. Noen har kniver som kutter men da blir det visst mer grovkuttet, dvs større biter.
Mamma til Lillevennen -06 (som ikke er så lita lenger)
For er det grunn til å si noe godt til mennesker, er det ingen grunn til å la være. Halldis Moren Vesaas

Peanuts
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Peanuts »

Vi har en ganske enkel en som fulgte med da vi kjøpte huset, den bruker lang tid og tar bare tynne kvister. Kjører seg fast ganske ofte. Anbefaler å kjøpe en som takler kvist med litt tykkelse på, og som er enkel å rense ut av hvis den skulle stoppe.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Vriompus »

Har en billig sak fra Clas Ohlson, hatt den i 5 år og er en trofast og hardarbeidende arbeidskamerat. Den er helt super for vårt bruk. Vi har ikke så enormt stor hage, men den er stappfull av busker og trær som må beskjæres. Den gnager opp det meste og reduserer avfallet fra 5-6 fulle tilhengerlass til 5 søppelsekker med hageavfall.

krokodillen
Fast inventar

Post by krokodillen »

Vriompus wrote:
Wednesday 1. May 2019 kl. 10.04
Har en billig sak fra Clas Ohlson, hatt den i 5 år og er en trofast og hardarbeidende arbeidskamerat. Den er helt super for vårt bruk. Vi har ikke så enormt stor hage, men den er stappfull av busker og trær som må beskjæres. Den gnager opp det meste og reduserer avfallet fra 5-6 fulle tilhengerlass til 5 søppelsekker med hageavfall.

Høres bra ut, akkurat det vi kan trenge. Kvistene fra bærbuskene + hekken + etc vil bli en del volum.

Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Vriompus »

Jeg skulle ønske vår hadde beholder under, så det ikke er så mye styr med pose undrr som ikke skal gli vekk osv. Men samridig ser jeg at den vi har tar større greiner enn den som er 2000 kr dyrere fra et kjent merke. Og tykke greier er gull å få kvernet.

I dag har barna tjent 20 kr hver på å være kvernførere for å kvitte meg med krypmispel, barlind, fagerbusk, rips og leddved. Stor haug, gnag gnag - under en kvart sekk.Image

krokodillen
Fast inventar

Post by krokodillen »

Denne er rimeligst hos clas ohlsson nå, og har en beholder under, tar greiner inntil 45 mm: https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-H ... n-/31-9157
(De har også en Bosch til omtrent doble prisen)

Kuriosa
Eksepsjonell
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Post by Kuriosa »

Hvis du skulle finne ut at du trenger flere blomsterbed, så er det lurt å ha kvister som du kan legge i bunnen av det. Google kompostbed eller hugelbed (skal muligvis egentlig være tødler over u-en).
Storebror 2011, Lillebror 2014.

Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Vriompus »

krokodillen wrote:
Wednesday 1. May 2019 kl. 23.27
Denne er rimeligst hos clas ohlsson nå, og har en beholder under, tar greiner inntil 45 mm: https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-H ... n-/31-9157
(De har også en Bosch til omtrent doble prisen)
Jepp, det er nok den nye modellen av den vi har. Vår er 4-5 år gammel og funker utmerket.

Post Reply

Return to “Hage, hus, hjem, interiør [Grønn]”