Legorom/gjesterom

For de litt større - og kanskje dyrere? - prosjektene man har. Men også det nest (tredje) kjæreste man eier.
Post Reply
elma
Liker ideen om familieseng
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Legorom/gjesterom

Post by elma »

Vi har et rom øverst i huset som nå er fylt av stor, upraktisk sovesofa, hylle med div rot, en hjørnedatapult med stol og mengder av Lego overalt. Rotete og fungerer egentlig ikke hverken som gjesterom pga Legokaos og det er ikke så lett å leke med Lego der heller pga generelt kaos og stor sofa...

Rommet er 3, 2 m x 3,5 m, og det har skråtak. 0,95 m opp til skråtaket ved veggen. På den ene, høye veggen er det et vindu og på den andre høye veggen er døra.

Det vi ønsker at rommet skal fungere til i det daglige er Legorom. Ungene har alt Legoen sin der, men nå lekes den lite med dessverre, så gjøre det litt praktisk og koselig har vi lyst til. Kanskje få opp noen hyller til å ha oppbygd Lego på slik at ikke alt flyter utover gulvet.

Men, det må også kunne sove 1-2 stk der en sjelden gang (vi har et annet gjesterom, men hvis vi har mange overnattingsgjester må vi kunne bruke det også). Mulig vi også må ha en Playstation og da også en skjerm der, men den kan vi muligens plassere et annet sted. Håper egentlig det...

Vi tenker å ta ut sovesofaen, og også tømme hylla (ligner på Ikea sin Kallax) slik at Legoen ev kan stå i den. Eller bytte hylla med noe annet. Usikker på soveløsning. Den bør helst ikke ta så mye plass i det daglige. Har vært inne på dagseng, sovestol, ev droppe møbel og bare legge inn madrasser/oppblåsbare madrasser ved behov...men her er vi usikre

Innspill???

krokodillen
Fast inventar
Tidligere kjent som: Har alltid vært en krokodille

Re: Legorom/gjesterom

Post by krokodillen »

Ikke så relevant innspill kanskje, men gjennomsiktige lave plastkasser fungerer supert til å ha oversikt over lego. Vi har i tillegg satt inn små bokser oppe i de lave kassene, og sortert legoen etter sett. I tillegg har vi en del vanlige legoklosser sortert på farge i noen andre plastbokser. Alt fra Clas Ohlsson.

Det ble lekt mer med legoen etter at den fikk dette systemet.

Når det gjelder overnattingsgjester har vi en ekstra seng som er god å sove i, med plass til to smale eller en voksen og et barn hvis det trengs, og en slags utbrettbar seng fra IKEA som tar lite plass når den ikke trengs. Sistnevnte kan jo fungere hos dere? Eller en madrass. Tror ikke jeg hadde satt av plass til to gjesterom.
:kroko:

lilletambur
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som: lilletambur

Post by lilletambur »

Eg har gjesteseng ala solseng, som ein bretter saman. Ikkje verdas beste komfort, men heilt grei. Den tek liten plass når den ikkje er slått ut, i allefall.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

- Mor til tre gutar - Bonusmor til gut og jente

TuridLaila
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.

Post by TuridLaila »

Vi bruker Lack hyller til ferdigbygde sett som ikke skal tas fra hverandre med det samme. Billige og funker godt til formålet.

Sent fra min COL-L29 via Tapatalk

McMor
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by McMor »

Har du sett på skapseng? Der er det nokre geniale løysingar. Men dei er ofte dyre, då.
Storesøster aug.11 og Litlesøster nov.12
Deler livet med min større halvdel, McFar

Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Grooo »

Er dere tur/hengekøye/telt-mennesker?

Vi har disse, og de gir skikkelig god liggekomfort inne også. Mye bedre enn feks "solseng"-gjesteseng fra Ikea osv.
To fluer i ett smekk! Ofte 25%, og har vært 40% de to siste Black Fridag

https://www.fjellsport.no/exped-synmat- ... erlag.html
Besøk vår fine nettbutikk vidunderbarn.no
Kanskje blir du overrasket over vårt vareutvalg? Vi har ikke bare ting til baby og bæring...

meliz
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet

Post by meliz »

Jeg ville gått for madrasser av noe slag. Vi har en oppblåsbar 150 seng fra jysk som jeg synes funker fint (svigermor synes den er kald) som reseveseng. Evt skapseng om dere er handy. [emoji846]

Sent fra min G8441 via Tapatalk

Snorkfrøken
Liker ideen om familieseng

Post by Snorkfrøken »

Vi har også tykk oppblåsbar madrass som ekstra-gjesteseng, jeg syntes den er genial :) De kan være litt klamme med bare laken oppå, men med tynn madrassbeskytter oppå går det bra. Og ettersom den er såpass tykk føles det ikke som om man sover "på gulvet", høyden er lik en vanlig seng, da blir den godt egnet for voksne overnattingsgjester også.

Sola^
Tidligere kjent som:

Post by Sola^ »

meliz wrote:Jeg ville gått for madrasser av noe slag. Vi har en oppblåsbar 150 seng fra jysk som jeg synes funker fint (svigermor synes den er kald) som reseveseng. Evt skapseng om dere er handy. [emoji846]

Hjelper med ullteppe under lakenet. Da blir dei ikkje så kalde.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Mamma til frøkna(sept. 2013) og lillebror (sept.2015).

McMor
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by McMor »

Eg synst sånn oppblåsbar sak er grusom å ligga på. Då vil eg heller ha ei ordinær, tynn luftmadrass. Men ingen av delene er noko eg plasserer vaksne overnattingsgjester på.
Storesøster aug.11 og Litlesøster nov.12
Deler livet med min større halvdel, McFar

Bokormen
Fast inventar
Tidligere kjent som: en leseglad dame

Post by Bokormen »

McMor wrote:Eg synst sånn oppblåsbar sak er grusom å ligga på. Då vil eg heller ha ei ordinær, tynn luftmadrass. Men ingen av delene er noko eg plasserer vaksne overnattingsgjester på.
Enig!
De tykke, oppblåsbare er så bråkete. Jeg våkner hver gang jeg beveger på meg.
Mammaen til Storebror november 2007 og Lillesøster mai 2012

Strikkegal bokorm

meliz

Post by meliz »

Sola^ wrote:
meliz wrote:Jeg ville gått for madrasser av noe slag. Vi har en oppblåsbar 150 seng fra jysk som jeg synes funker fint (svigermor synes den er kald) som reseveseng. Evt skapseng om dere er handy. [emoji846]

Hjelper med ullteppe under lakenet. Da blir dei ikkje så kalde.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Vi har tykt ullpledd under lakenet, dama fryser lell. Men ho er nok unntaket. [emoji846]

Grooo
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Grooo »

McMor wrote:Eg synst sånn oppblåsbar sak er grusom å ligga på. Då vil eg heller ha ei ordinær, tynn luftmadrass. Men ingen av delene er noko eg plasserer vaksne overnattingsgjester på.
Derfor jeg forstår skikkelig tur-underlag og ikke sånn tykk fra Jysk feks
Besøk vår fine nettbutikk vidunderbarn.no
Kanskje blir du overrasket over vårt vareutvalg? Vi har ikke bare ting til baby og bæring...

Eiril
Tidligere kjent som:

Post by Eiril »

Denne sovesofamodulen fra IKEA hadde kanskje gått an? Den tar mindre plass enn en sofa. Image

De har også en som bare er en puff, uten ryggstøtter når den er oppslått. Kan jo funke fint med noen puter liggende oppi.

Post Reply

Return to “Hage, hus, hjem, interiør [Grønn]”