Delvis sykemeldt og ferie

TiO-juristen er uteksaminert fra UiO i 2011, har spesialfag i trygderett og flere års erfaring fra Nav og Skatteetaten.

Her kan du stille juridiske spørsmål. Merk dog at svarets nøyaktighet avhenger av hvor grundige opplysninger du gir. Alle kan svare, men vis varsomhet med å svare - dette forumet er for når man trenger sikre råd.

Moderator: krikkert

Forumregler
Spør TiO-juristen er offentlig. Gjester kan lese. Det går også an å logge ut for å skrive innlegg som gjest. Google er ikke velkommen.

Vær varsom når du svarer på innlegg i dette forumet. Her poster man når man trenger sikre råd.
ksenia
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Delvis sykemeldt og ferie

Legg inn av ksenia » søndag 29. september 2019 kl. 20.36

Hei,

Jeg forstår ikke reglene rundt sykemelding og ferie. Dvs jeg skjønner at jeg får utbetalt feriepenger istedenfor sykepenger mens jeg er på ferie, men hvordan skal jeg jobbe de neste to ukene, når jeg er 40% sykemeldt og har ferie onsdag-onsdag, dvs 3 dager hver uke. Jeg pleide å jobbe 3 dager i uka.
Betyr det, at jeg må:
1. Være sykmeldt mandag og tirsdag i uke 40 og torsdag-fredag i uke 41? Resten ferie?
2. Må jeg jobbe 60% av to dager hver uke?
3. Eller jobber jeg to dager hver uke, og bruker ferie/flexitid når jeg har ferie? Blir da vel ikke noe sykmeld noen av ukene, eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Svar

Gå tilbake til «Spør TiO-juristen [Grønn]»