Selskap ikke er aktivt I utland

TiO-juristen er uteksaminert fra UiO i 2011, har spesialfag i trygderett og flere års erfaring fra Nav og Skatteetaten.

Her kan du stille juridiske spørsmål. Merk dog at svarets nøyaktighet avhenger av hvor grundige opplysninger du gir. Alle kan svare, men vis varsomhet med å svare - dette forumet er for når man trenger sikre råd.

Moderator: krikkert

Forum rules
Spør TiO-juristen er offentlig. Gjester kan lese. Det går også an å logge ut for å skrive innlegg som gjest. Google er ikke velkommen.

Vær varsom når du svarer på innlegg i dette forumet. Her poster man når man trenger sikre råd.
Chriseidan

Selskap ikke er aktivt I utland

Post by Chriseidan »

Det jeg lurer på er om hvis jeg åpner et selskap I Bulgaria for å kunne eie en bil her, Kan kreditorer skattemyndighetene nav eller andre ha tilgang til å se dette firma of at det eier en bil?
Har desverre now inkasso gjeld of hadde vært kjipt om jeg skulle tape en gammel Volvo verdt noen få tusen.... Bare vet at kreditorer I Norge er nådeløse og tar alt de kan selv de minste ting..
Talk for all hjelp mvh Christopher

Guest

Re: Selskap ikke er aktivt I utland

Post by Guest »

Ingen som vet dette?

DronningMargrethe
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by DronningMargrethe »

Dette er nok langt utenfor det medlemmene av dette forumet generelt er opptatte av. Så jeg ville nok spurt andre steder.
Skravleglad Bergenser

krikkert
Redaktør
Tidligere kjent som:

Post by krikkert »

Hvis du oppretter et selskap i Bulgaria for å eie en bil i Bulgaria skal dette meldes inn på skattemeldingen. Du må imidlertid gjøre det selv, det er ingen automatisk meldingsutveksling mellom bulgarianske og norske myndigheter.

Det følger av dekningsloven § 2-3 at kreditorer ikke kan ta beslag i bil og lignende når skyldneren eller dennes husstand trenger bilen til yrke eller utdanning, så lenge bilen er verdt mindre enn cirka 60 000 kr.
Når jeg skriver med rød skrift bruker jeg sjefsstemmen.

Post Reply

Return to “Spør TiO-juristen [Grønn]”