Klage på fortolling

TiO-juristen er uteksaminert fra UiO i 2011, har spesialfag i trygderett og flere års erfaring fra Nav og Skatteetaten.

Her kan du stille juridiske spørsmål. Merk dog at svarets nøyaktighet avhenger av hvor grundige opplysninger du gir. Alle kan svare, men vis varsomhet med å svare - dette forumet er for når man trenger sikre råd.

Moderator: krikkert

Forum rules
Spør TiO-juristen er offentlig. Gjester kan lese. Det går også an å logge ut for å skrive innlegg som gjest. Google er ikke velkommen.

Vær varsom når du svarer på innlegg i dette forumet. Her poster man når man trenger sikre råd.
ksenia
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Klage på fortolling

Post by ksenia »

Hei,

Lurte på om det er noe håp for å få tilbake penger og samtidig klage på nettbutikk.
Bestilte tørkestativ fra en nettbutikk, hvor alt var på norsk (men .com), og i salgsbetingelsene står det: «Pris

Alle priser er i norske kroner. I kurven kan du se den totale prisen inkludert alle avgifter, moms, levering og betaling.»

Det viser seg at jeg måtte betale ved henting på posten. Jeg har sendt klage til nettbutikken, men alt tyder på at jeg ikke får svar. Hvor kan jeg henvende meg nå?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
skogskatt
TiO-fantast
Tidligere kjent som: skogskatt for alltid

Re: Klage på fortolling

Post by skogskatt »

Det vet jeg ikke, men ville bare si at det der er utrolig kjipt. Been there liksom. Har forsøkt å klage et par ganger, det er utrolig tungvindt og vanskelig hvert fall, selv om butikken har gjort en feil.

Kanskje det er noen tips å finne på https://www.forbrukerradet.no
Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Ilce »

Kanskje det går an å ta det via kredittkort-selskapet? 🤷‍♀️
❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)
MtM
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by MtM »

Jeg har klaget direkte til Tollvesenet en gang, og det tok vinter og vår, men jeg fikk igjen pengene til slutt... Men det var en helt annen type sak. Det hjelper vel ikke her?
Kjipt at det har blitt slik. Det kan være utrolig vanskelig å finne ut hvor ting faktisk blir sendt fra, og hvordan det blir med mva. Jeg har begynt å Google etter anmeldelser av alle «nye» (for meg) butikker, etter å ha brent meg et par ganger.
Det var ikke svar på det du spurte om, men... Mulig du kan kontakte Forbrukerrådet for å få råd, men butikken er vel registrert i utlandet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
ksenia
JegsåbortetøyeblikkHVORERBABYEN!?!... Åh. På ryggen i dag.
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Post by ksenia »

Takk for alle tips. Selgeren er i Frankrike. Jeg er fornøyd med det jeg kjøpte, men ble skeptisk etter at jeg bestilte, nettopp fordi jeg begynte å Google etter anmeldelser. Det var ikke veldig positivt. Har sendt klage gjennom eu forbrukerkommisjonen, så får vi se hva som skjer.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Post Reply

Return to “Spør TiO-juristen [Grønn]”