Sekk til å trekke barna

Lange turer i skog og mark, eller bare en kort tur til super'n og hjem?
Post Reply
melym
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Sekk til å trekke barna

Post by melym »

Hva tror dere, er dette genialt for å få med seg barn på ski eller bare en overpriset sekk? Noen som har prøvd? Hilsen "lei av å glemme selen eller rote den frem fra sekken og av å gå sidelengs og trekke barn etter staven!"

Image

Image

(Hvis noen er interessert er billigste pris her, men nettbutikken ser kanskje litt rar ut?

http://www.svingheimaktiv.no/Atello/Snowmule.htm

krokodillen
Fast inventar
Tidligere kjent som: Har alltid vært en krokodille

Re: Sekk til å trekke barna

Post by krokodillen »

Har ikke prøvd, men tenker at den ikke er nyttig særlig lenge? Og at det blir enda en duppeditt som tar plass? Og så må man huske å ta med riktig sekk, og er det lettere å huske enn selen? Kan sele like gjerne festes på en sekk?

Hvor lenge trekkes barn på ski? Lenge siden det var aktuelt her, det ble brått slutt og jeg husker ikke en gang når, men det er lenge siden. (Minstejenta har konkurranseinstikt, så det ble veldig uaktuelt.)
:kroko:

Leoness
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Leoness »

Tja, kommer du til å bruke den? Eller kan du ha en en rumpetaske e.l med selen liggende lett tilgjengelig når dere skal på ski? Trenger du ny sekk? Vil det svare seg å betale nesten 1300,- ift å huske på sele? Rote den frem må du uansett om du må rote frem disse håndtakene eller en sele i en annen sekk el rumpetaske?

Batman
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Batman »

Synes det virker upraktisk å alltid skulle ha med den sekken på tur.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Storebror 09, lillebror 11, minstebror 16

Topptur
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som:

Post by Topptur »

Kan like gjerne nytta ein skisele, eller tau og feste på vanlig sekk, om ein skal gi ungen litt drahjelp. Me hadde tau bak pulken som storesyster kunne nytte til litt hjelp. Ho brukte det heile ein gong...

Dyrt produkt for eit behov som for dei aller fleste er høgst forbigåande, om det i det heile tatt melde seg.

Mao: overprisa sekk du ikkje treng.

Sent from my iPhone using Tapatalk

melym
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Post by melym »

Hm, ser at jeg dessverre ikke får noen støtte for å bruke penger her :knegg:

Men ser også at vi har litt ulike behov. Vi har trukket barna ganske lenge og mye på ski. Det skyldes en kombinasjon av to ting: Vi har fått sånne barn som ikke er så innmari opptatt av gå selv og har svært lavt konkurranseinstinkt. Samtidig vil jeg veldig gjerne gå lengre turer enn det vi hadde kommet hvis de skulle gå selv hele veien. Da har trekking vært en god løsning hos oss. Men ser at vi sikkert har ulike barn og behov der.

Har testet ut alle løsningene dere foreslår: Tau til sekk, tau til pulk, og de egne selene med rumpetaske (Swix). Og er egentlig sånn passe fornøyd med alle løsningene, synes det blir mye fikling, og går oss inn i tauene med jevne mellomrom. På den sekken går selene inn av seg selv så de ikke blir hengende og dingle. Men men, jeg får kanskje holde ut med de løsningene vi har litt til, eller bare trekke etter stavene som jeg ender med når jeg ikke gidder å fikle med tau og seler.

p.s. Hvis noen er interessert, er det aller mest effektive hvis du skal trekke barn over lengre strekninger den norske oppfinnelsen Slepet http://www.slepet.no/. Siden du fester det både i skia og barnet blir trekket mer jevnt og du kan trekke selv små barn langt. Men jeg personlig har ikke tålmodighet til så mye fikling med lange snorer som det ble med dette, testet det men har ikke kjøpt.

Post Reply

Return to “Turglede [Grønn]”