Hengekøye for utesoving? Eller tretelt?

Lange turer i skog og mark, eller bare en kort tur til super'n og hjem?
cathysunshine
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Re: Hengekøye for utesoving? Eller tretelt?

Post by cathysunshine »

Oppdatert treteltrapport:
Enkelt å sette opp. Flite skal være lett så det følger bare med en lastestrammer (ratchet -aner ikke hva det heter på norsk) mot to til de større teltene. Jeg kjøpte en ekstra på Clas O fordi jeg ikke er så sterk i hendene at jeg fikk stramma skikkelig. Ingen vansker med å få det i ca samme høyde fra alle trærne heller. Det var bare å bruke øyemål. Vi lå stødig og fint med litt svaiing hver gang vi snudde oss men, langt mindre bevegelser enn en tradisjonell hengekøye. To store liggeunderlag av ikke blåsopp-bare rulle ut var ikke optimalt. For trangt i fotenden og vansker med å få det flatt. Når det ikke er kuldegrader er muligvis bare skinnfeller eller pledd like bra dersom vi ikke skal kjøpe underlag som smalner nederst. Vanskelig å oppbevare annet enn briller og mobil inne i teltet hvor det er kroker og små lommer men, det er tørt under teltet selvom sekkene måtte ligge rett på bakken. Ingen vansker med at Lillevennen rullet mot meg som veier tre ganger så mye som henne. Det gikk fint an å snu seg og ligge både på siden og med bøyde knær. Treteltet seiler opp som en favoritt for å sove i skogen! Nå skal vi sove ute oftete!

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Mamma til Lillevennen -06 (som ikke er så lita lenger)
For er det grunn til å si noe godt til mennesker, er det ingen grunn til å la være. Halldis Moren Vesaas

Post Reply

Return to “Turglede [Grønn]”