Varmesåler

Lange turer i skog og mark, eller bare en kort tur til super'n og hjem?
Post Reply
melym
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Varmesåler

Post by melym »

Nå er jeg lei av å fryse på beina! Varmesåler er dyrt, ihvertfall når jeg ikke vil ha løse batterier. Men hvis jeg kjøper i år kan jeg forsvare det med at størstebarnet og jeg begge kan bruke sålene i vinter, så meg, så minstebarnet og så ender de forhåpentligvis hos meg til slutt når disse storbeinte barna mine har vokst fra dem :glis:

Men da må man jo finne riktig type... Det er ikke lett, det er masse varianter der ute, og mange av dem gjør det ganske dårlig i tester. Nå ser jeg på disse tre:

http://www.varmevest.no/produkt/varmesaler/

https://heatexperience.no/produkt/varmesaler/ (forhåndssalg av nytt produkt, er det for risikofullt å satse på det?)

https://www.varmekle.no/Product/Details ... rnkontroll

Noen med erfaring eller som har satt seg inn i dette? Andre enn disse tre variantene som dere har tro på?

Insomnia
Fast inventar
Tidligere kjent som: Mitt virkelige jeg :)

Re: Varmesåler

Post by Insomnia »

Jeg tenker at det må være innmari kaldt der du bor, når du tenker på å anskaffe varmesåler! Brrrr..

Personlig ville jeg ikke ha kjøpt noe som er avhengig av batteri eller lader, så hadde nok valgt den nye sålen.

Vi solgte varmesåler på skobutikken jeg jobbet i. Stort sett til damer over 70 år.

Sent fra min SM-T580 via Tapatalk

Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Tifo-avhengig, (ufrivillig) hjemmeværende,grønnsakshagenerd :dum:

cathysunshine
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by cathysunshine »

Har ingen tips men følger denne! Jeg vil også ha varmesåler! Men ikke noe som bygger mye i hælen!

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Mamma til Lillevennen -06 (som ikke er så lita lenger)
For er det grunn til å si noe godt til mennesker, er det ingen grunn til å la være. Halldis Moren Vesaas

FrkDuracell
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som: marisoileil

Post by FrkDuracell »

Åh jeg er ALLTID kald på beina, men tenker at sånne må ta mye plass i skoen?? Og må passe på å lade osv.. men genialt hvis det funker da
https://kokkenogkona.net/
:D Mari 2008 :D Sola 2011 :D Bonusen 2011 :D
:hjerter: Kokken :hjerter:

melym
TiFo-Avhengig

Post by melym »

Hehe, ser poenget ditt men bor ikke i Sibir og er fortsatt under 70 :knegg:

Dette er fordi jeg gjør noen spesielle aktiviteter hvor det for meg er nesten kul umulig å ikke fryse på tærne: vinterriding, alpint og den krevende vinteraktiviteten "stå stille og se på barna gjøre et eller annet" :glis:

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by maybeme »

Mannen har to par varmesåler og hadde ikke overlevd vinteren uten nå. Langt under 70 og godt trent, men alltid iskald på hender og føtter.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Insomnia
Fast inventar
Tidligere kjent som: Mitt virkelige jeg :)

Post by Insomnia »

Huff! Mente ikke å antyde at du var for gammel, altså!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Tifo-avhengig, (ufrivillig) hjemmeværende,grønnsakshagenerd :dum:

melym
TiFo-Avhengig

Post by melym »

Bare moro, @Insomnia, jeg har brodder og hører på P1 også, så er vant med det :glis:

Hva slags merke har mannen din, @maybeme, og fungerer de? De jeg kjenner som har varmesåler har hatt mye kluss med dem og måttet sende tilbake flere som ikke fungerte, ville helst unngå det. De har hatt Thermacell.

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by maybeme »

melym wrote:Bare moro, @Insomnia, jeg har brodder og hører på P1 også, så er vant med det :glis:

Hva slags merke har mannen din, @maybeme, og fungerer de? De jeg kjenner som har varmesåler har hatt mye kluss med dem og måttet sende tilbake flere som ikke fungerte, ville helst unngå det. De har hatt Thermacell.
Han har ett par TermaCell med fjernkontroll. De har fungert greit, men tror den ene ikke alltid vil slå seg på. Så har han ett par billigere fra Intersport, de er oppladbare, men uten fjernkontroll. Jeg tror de varmer godt. Image

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

melym
TiFo-Avhengig

Post by melym »

@frkduracell og @cathysunshine som var opptatt av hvor mye de bygger i skoa: De fra varmevest bygger 5 mm foran og 14 bak, HeatExperience bygger 7 foran, 14 på midten og 5 bak, varmekle sine bygger 4 foran og 9 bak.

Dvs at man må ha sko som er litt store uansett. For meg med hulfot er det trolig bedre om de bygger på midten enn bak på hælen, men er de plattfot ser jeg for meg at det blir veldig ubehagelig hvis de bygger mest på midten?

melym
TiFo-Avhengig

Post by melym »

Nå har jeg prøvd varmesåler i helgen og er helt overbevist! Slalom i -11 og frisk vind en hel dag var plutselig bare gøy. Brukte dem på langrenn også, da var det skikkelig gromvarmt nedi skoa, ganske deilig det også selv om det ikke er helt nødvendig... Imorgen skal sønn få låne dem på skøyter, det tror jeg vil gi en ny skøyteopplevelse. Så dette anbefales!

Jeg kjøpte HeatExperience, mest fordi de passer fotfasongen min siden de er høyest på midten, og fordi de var på 40 % salg. For tidlig å si hvor solide de er i lengden, men ser foreløpig veldig bra ut!

Benedictus
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som:

Post by Benedictus »

Jeg er superfornøyd med mine fra Bucken. De har fjernkontroll, den er såder, så jeg bruker vanligvis bare knappen. De bygger lite, kan bruke de i alle sko så lenge jeg kan ta ut den eksisterende sålen.

Jeg kunne fått såler dekket av NAV, men de var med batteri festet på leggen og det er uaktuelt, så da fikk jeg varmesokker. Deilig å ha under teppet hjemme når jeg har kalde ben.

Ellers anbefaler jeg varmehansker og varmebelte også om man er frysepinner

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mamma til tvillingguttene A&S (2010) og lillesøster E (2013)

Post Reply

Return to “Turglede [Grønn]”