Hvilken sovepose?

Lange turer i skog og mark, eller bare en kort tur til super'n og hjem?
Post Reply
Trøffelpiken
Stort hjerte og lang hals
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Hvilken sovepose?

Post by Trøffelpiken »

Min sovepose (Hagløfs snowbird, syntetisk, Comfort er vissnok på 0 grader. Den kunne fint vært litt varmere) er nå 18 år gammel (ik!), og jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en ny (Hvor lenge varer egentlig en sovepose? )
Tror det bør være en til tre sesonger som duger til teltturer på høst og vår. Men hvilken? Jeg googler og googler og blir ikke klokere.
Jeg vil ha en som ikke er for kald. Den må heller ikke være for trang for da sover jeg dårlig. Jeg synes feks mannens Helsport Alta er for trang. Og så bør den ikke være for dyr... Noen tips? Og for de som bor i den leia; har de soveposer på outletten på Vestby?

kattungen
Først og fremst Mamma
Tidligere kjent som:

Re: Hvilken sovepose?

Post by kattungen »

Helsport Alta finnes i wide-utgave som er skikkelig behagelig
Mamma til Lillekatt (nov. 13), Minikatt (juli 17) og TiFo
Ammehjelper og bæreveileder

Paisley
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Paisley »

Jeg har denne: https://www.oslosportslager.no/produkt/ ... ry-nosto-2

Ikke fått testet den ordentlig enda, men synes den virker god og fin. Ikke tenkt at den er trang. Hvis du vil låne den for å teste før du kjøper så bare si fra!

Sola^
Gomler strikkeoppskrifter fra toppen av treet
Tidligere kjent som:

Post by Sola^ »

Lakenpose kan auke komforttemperaturen med ein grad eller to. Verdt å vurdere viss du egentlig er ganske fornøyd med den du har.

Sent from my XT1562 using Tapatalk
Mamma til frøkna(sept. 2013) og lillebror (sept.2015).

Topptur
Tidligere kjent som:

Post by Topptur »

Her er supre tips til å få litt mer varme ut av sommarposen, sånn til du har fått kjøpt ein ny:
http://www.tursiden.net/2016/08/triks-f ... soveposen/

Og her er tips til sovepose til damer, utvikla mtp våre typiske former, og behov for varme på ulike steder enn menn. Fåes også i 180 lengde.
http://www.jentesport.no/mountain-equip ... 5-cm-aqua/

Trøffelpiken

Post by Trøffelpiken »

Takk for svar alle sammen! Og @Paisley ! Så snillt!
Jeg havna uttpå soveposeshopping i dag på Outletten... :-p Ble fristet av at den gikk helt til minus 9 på komforttemp... jeg fryser ofte i sovepose, så syntes det hørtes så digg ut... Kjøpte Marmot trestles 15, damevarianten. Men nå er jeg litt engstelig for at den er litt kort.. Jeg er mellom 169 og 170 et sted og denne er 5'6"... hm...

Katriona
Tidligere kjent som: Triona

Post by Katriona »

Trøffelpiken wrote:Takk for svar alle sammen! Og @Paisley ! Så snillt!
Jeg havna uttpå soveposeshopping i dag på Outletten... :-p Ble fristet av at den gikk helt til minus 9 på komforttemp... jeg fryser ofte i sovepose, så syntes det hørtes så digg ut... Kjøpte Marmot trestles 15, damevarianten. Men nå er jeg litt engstelig for at den er litt kort.. Jeg er mellom 169 og 170 et sted og denne er 5'6"... hm...
I Vestby ? Da ble det i såfall solgt 2 Marmotsoveposer til TIFO-damer der idag (hadde sjekket litt på forhånd og ble "solgt" av at de bruker dun fra fugler som allerede er slaktet til matproduksjon).

Trøffelpiken

Re: RE: Re: Hvilken sovepose?

Post by Trøffelpiken »

Katriona wrote:
Trøffelpiken wrote:Takk for svar alle sammen! Og @Paisley ! Så snillt!
I Vestby ? Da ble det i såfall solgt 2 Marmotsoveposer til TIFO-damer der idag (hadde sjekket litt på forhånd og ble "solgt" av at de bruker dun fra fugler som allerede er slaktet til matproduksjon).
Vestby, ja!
Jeg kjøpte syntet, da. Følte ikke at jeg kunne forsvare dun ettersom jeg ikke bruker sovepose så ofte, men det høres digg ut! Og så bra at de bruker dun fra matproduksjon!

Katriona

Re: RE: Re: Hvilken sovepose?

Post by Katriona »

Trøffelpiken wrote:
Katriona wrote:
Vestby, ja!
Jeg kjøpte syntet, da. Følte ikke at jeg kunne forsvare dun ettersom jeg ikke bruker sovepose så ofte, men det høres digg ut! Og så bra at de bruker dun fra matproduksjon!
Jeg forsvarte dun pga lettere vekt og planer om å bære den (Men jeg kjøpte den med komforttemp ned til -4, den andre dunposen ble alt for dyr).

Trøffelpiken

Post by Trøffelpiken »

Hm.. hvor mye kostet den dunposen din, da? @Katriona

Katriona

Post by Katriona »

Trøffelpiken wrote:Hm.. hvor mye kostet den dunposen din, da? @Katriona