Reisemål med tivoli og bading

Forum for frittgående skravling over en lav sko og høy takhøyde.
Post Reply
Pippi
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Reisemål med tivoli og bading

Post by Pippi »

Planlegger bursdagsgave til 9åringen. Storesøster fikk tur til London da hun fylte 10. Hadde tenkt å repetere det med minstejenta, men hun drømmer om tivoli og bading, og selv om vi nok kan finne det i London er det litt overkill å dra dit for å kjøre karusell. (Selv om JEG gjerne skulle reist to London igjen )

Snuser litt på København eller Stockholm, men har ingen erfaring derfra selv. Og kanskje er det steder jeg ikke har tenkt på?

Kravlista ser ca sånn ut:
-helst direktefly fra Trondheim
- mulighet for aktiv ferie. Alt fra hesteridning til karuseller er gøy. Å traske på museer og prøve anderledes mat og sånn er mer storsøster sin greie. Lillesøster vil ha fart og morro.
- gjerne mulighet for å kjøre karuseller og bade.
- mulig å dra dit utenom sesong (feks i november/desember) og fremdeles kjøre karusell. Stenger feks karusellene på Liseberg og Tivoli om vinteren?

Eller er der andre steder vi bør vurdere for ei jente som liker å være i aktivitet?

Sent from my iPad using Tapatalk

Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Re: Reisemål med tivoli og bading

Post by Ilce »

Liseberg er Gøteborg da, ikke Stockholm. (Siden du nevner København og Stockholm, men også Liseberg...). Går det direktefly mellom Trh og Gøteborg? I så tilfelle så vil det sikkert være et fint sted å dra til. Kunne hun også vært interessert i Universeum? (Vitenskaps-senter). Liseberg har noe åpent hele høsten/frem til jul mener jeg - i månedsskiftet oktober/november med Halloween-tema, og i adventen/desember med julemarked og sånn. Men fullverdige åpningstider for kommende sesong har de ikke publisert ennå...

❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)

cathysunshine
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by cathysunshine »

Liseberg er åpent hele året. Bare på det aller kaldeste noen karuseller er stengt. Usikker på om det går direkte fly fra Trondheim. Hotell med basseng og Liseberg er dekkende for det hun ønsker seg. Om det er ponniridning i Slottskogen om vinteren er jeg usikker på men sjekk ut goteborg.se

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Mamma til Lillevennen -06 (som ikke er så lita lenger)
For er det grunn til å si noe godt til mennesker, er det ingen grunn til å la være. Halldis Moren Vesaas

Pippi
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Pippi »

Haha, ja jeg ser at jeg blanda litt der Mente egentlig Grøna Lund eller hva det nå heter i Stockholm.
Gøteborg er straks mer tungvint å komme seg til fra Trondheim (pluss at vi har vært der før, riktignok ikke på Liseberg men Universeum, så ikke så spennende reisemål sånn sett)

Batman
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Batman »

Både Stockholm og Gøteborg er kjempefine byer 🥰 Og København! Ville kanskje sett på hvor dere får billigst reise og overnatting, så har dere mer penger å bruke på aktiviteter.
Storebror 09, lillebror 11, minstebror 16

Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Vriompus »

cathysunshine wrote:Liseberg er åpent hele året. Bare på det aller kaldeste noen karuseller er stengt. Usikker på om det går direkte fly fra Trondheim. Hotell med basseng og Liseberg er dekkende for det hun ønsker seg. Om det er ponniridning i Slottskogen om vinteren er jeg usikker på men sjekk ut goteborg.se

Liseberg er vinterstengt. De har åpent november/desember for jul i Liseberg, ellers er det stengt fram til april.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Pippi
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Pippi »

Er det noen andre steder enn Stockholm og København jeg bør vurdere? Sliter med å finne kult sted å bade i København, og Grøna Lund ser ut som er vinterstengt. Ikke at bading MÅ inngå, sikkert mye annet gøy i København. Kanskje båt fra Oslo til København kan være gøy? Eller blir det bare risky mtp bølger vinterstid?

Ilce
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Ilce »

Budapest er jo fantastisk med sine varme bad. Litt dyrere reise kanskje, men sannsynligvis litt billigere overnatting. Men det er kanskje ikke sånn bad hun vil ha, mer i retning badeland med sklier og slikt?

❤️ Den selverklærte Diktatoren (juli-10) ❤️ Den autonome Anarkisten (mai-12) ❤️ Ninjaen (februar-15)

gaupekatt
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by gaupekatt »

Allas sjøbad i Helsinki er åpent og 27 grader året rundt. Bare basseng og ikke noe sklier eller noe, men det ser knallkult ut:

https://www.allasseapool.fi/en/

Tror jeg skal lure med meg gaupeungen dit...
Storesøster 1996 gaupeungen 2006

gaupekatt
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by gaupekatt »

Har du sett Vandkulturhuset i København?

https://www.dgi-byen.dk/vandkulturhuset/bassiner/

gaupekatt
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by gaupekatt »

Jeg synes København er en fantastisk by å ta med barn til. Experimetarium, trafikklekeplassen (vi stapper en sparkesykkel i kofferten), tårnlekeplassen (begge i Fælledparken), tivoli. Om sommeren er det masse fine badesteder, Amager strandpark, Svanemøllestranden, badesoner i havna, feks ved Kalvebod brygge.

Gaupeungen liker godt å ta båt (vi bor jo i Oslo), særlig Pearl, siden den har et lite utebasseng - det åpner i mai engang og fremdeles åpent i høstferien. Men vi har med postafen, for sikkerhets skyld, ja.

MtM
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by MtM »

Ilce wrote:Budapest er jo fantastisk med sine varme bad. Litt dyrere reise kanskje, men sannsynligvis litt billigere overnatting. Men det er kanskje ikke sånn bad hun vil ha, mer i retning badeland med sklier og slikt?

Overnatting har blitt ganske dyrt i Budapest, hotell er nå nærmere norske priser... men det er litt rimeligere å leie leilighet.

Usikker på om tivoliet er åpent på vinteren. De varme badene er virkelig en opplevelse, ja, også for barn. Særlig på vinteren, hvor man er ute, men i varmt vann.

Mulig de har noen badeland også, det vet jeg ikke. Nesten rart de hvis de ikke har det i en såpass stor by?

Sent from my iPhone using Tapatalk

MtM
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by MtM »

Åjadda, se her:

https://www.aquaworldresort.hu/en

cathysunshine
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by cathysunshine »

Vriompus wrote:
cathysunshine wrote:Liseberg er åpent hele året. Bare på det aller kaldeste noen karuseller er stengt. Usikker på om det går direkte fly fra Trondheim. Hotell med basseng og Liseberg er dekkende for det hun ønsker seg. Om det er ponniridning i Slottskogen om vinteren er jeg usikker på men sjekk ut goteborg.se

Liseberg er vinterstengt. De har åpent november/desember for jul i Liseberg, ellers er det stengt fram til april.

Javel, da lærte jeg det. Var åpent hele året i min barndom.

Mamma til Lillevennen -06 (som ikke er så lita lenger)
For er det grunn til å si noe godt til mennesker, er det ingen grunn til å la være. Halldis Moren Vesaas

Vriompus
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Vriompus »

Man kan jo gjerne ikke gå ut fra at ting er likt det var i egen barndom for over 30 år siden... blir som å sende ungene til butikken med en tier og be de kjøpe seg en is hver. Funket gull for broren min og meg på 80-tallet.

Fløyteblomst
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Post by Fløyteblomst »

Lalandia har jo flotte badeland iallfall.

Storebror 2011 og Lillesøster 2014.

Insomnia
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Insomnia »

Vi var i Lalandia i fjor sommer og det var helt fantastisk gøy De har også skøytebane og vinter/juleland.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mamma til Englegutt(06)Poden(08)Trille(12) Lillebror(16)Gift med pappaen
Tifo-avhengig, (ufrivillig) hjemmeværende,grønnsakshagenerd :dum:

Post Reply

Return to “Åpent skravleforum [Grønn]”