Kjøkkenmaskin

For de litt større - og kanskje dyrere? - prosjektene man har. Men også det nest (tredje) kjæreste man eier.
Post Reply
melym
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som: Ingen andre nick

Kjøkkenmaskin

Post by melym »

Har stått imot presset om kjøkkenmaskin lenge, prioriterer plass til å jobbe på kjøkkenbenken og å unngå overfylte skap. Men etter mye hånd-elting de siste månedene kryper jeg til korset og ønsker meg kjøkkenmaskin jeg også. Men prisene! :shock:

Jeg trenger:
En maskin som blander og elter godt.
Trenger ikke andre tilleggsfunksjoner
Bør være stor og kraftig nok til vanlige kakedeiger og en stor bolle/brøddeig (men ikke tre brød av gangen)
... og altså helst uten å bruke 5-6000 kroner og opp

Er det realistisk? :dum:

Har vurdert Finn også, men vet ikke hvordan det er å kjøpe kjøkkenmaskin brukt? Lite klar for andres inngrodde matrester eller utslitte motorer, men trenger kanskje ikke bli det?

maybeme
TiFo-Avhengig
Tidligere kjent som:

Re: Kjøkkenmaskin

Post by maybeme »

Jeg hadde flaks og fant plutselig Ankarsrum på tilbud til 4.440,- for en stund siden, så da impulskjøpte jeg den. Så det kommer plutselig noen tilbud.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

McMor
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by McMor »

Eg har ein Major som eg aldri bruker, og ein brødbakemaskin som tar seg av alle gjærdeigar. Ganske begrensa kapasitet, men eg kjører heller fleire omgangar. Majoren er frykteleg tung, mens brødbakemaskinen er lett å slenga inn og ut av skapet. Det viste seg å vera avgjerande for meg.
Storesøster aug.11 og Litlesøster nov.12
Deler livet med min større halvdel, McFar

Miliane
Fast inventar
Tidligere kjent som:

Post by Miliane »

Jeg har denne -https://www.elkjop.no/product/hjem-og-h ... kmx750-rod. Hos oss brukes Assistent til gjærdeiger og da jeg skulle oppgradere håndmikseren, ville jeg ha en maskin med ballongvisp og sprutskjold.
Jeg bruker den stort sett til pisking, men det er jo grei eltekrok og har så vidt brukt den til en liten gjærdeig eller to.

Da jeg kjøpte denne, så valgte jeg denne fordi det er metallfeste både på maskinen og visp/krok. Jeg skulle egentlig ha en mindre/enklere, men kom over en som hadde vært i utstilling og ble solgt med 50% avslag.

Denne - ("hyttemaskinen") har mye spinklere visp/krok, mindre/tynnere bolle, mer "lealaus" - https://www.elkjop.no/product/hjem-og-h ... n-khh300wh

Post Reply

Return to “Hage, hus, hjem, interiør [Grønn]”